תוכן שיווקי

בעקבות אירוע | EMC והשוק הישראלי בתחום ה-BRS

18/07/2013 17:52

מאת גיל דון, מנכ"ל חטיבת BRS ב-EMC ישראל

EMC, חברת פתרונות האחסון הגדולה בעולם, הכריזה בשבוע שעבר על חבילת פתרונות חדשה, הכוללת מבחר מוצרי חומרה ותוכנה בארכיטקטורות חדשות להגנה על נתונים, במסגרת מה שמכונה ניהול מחזור החיים של הנתונים. המוטיב של ההכרזה, שהתקיימה בניו-יורק, מופיע גם בשמה – "גיבוי לעתיד" (Backup to the Future), תוך קריצה לטרילוגיית הסרטים המפורסמת משנות השמונים.

מוצרי חטיבת ה-BRS של EMC מובילים את תחום ה-Data Protection בישראל בארבע שנים האחרונות, בעיקר בזכות רכישת DataDomain ו-Avamar. על פי מחקר שערכה IDC, שנערך ברבעון ראשון 2013, נתח השוק של DataDomain ו-Avamar בעולם ה-PBBA (ר"ת Purpose build backup appliances) הוא קרוב ל-60%, בעוד שבישראל הוא קרוב ל-90%. רוב החברות הגדולות במשק הישראלי, חברות שחיפשו פתרון גיבוי לדיסק, בחרו בטכנולוגיה של EMC.

בתחום תוכנות הגיבוי, סימנטק עם Netbackup ו-EMC עם Networker מתחלקות שווה בשווה בנתח השוק עם כמעט 90%. היתר מתחלק בין חברות כמו יבמ, HP ו-Commvault.

אנחנו מספקים פתרון גיבוי לדיסק DataDomain בעלות נוחה לארגונים קטנים, כתחליף לספריית הגיבוי. יש לנו כבר יותר מ-300 לקוחות בישראל שמשתמשים בטכנולוגיה זו. היתרון של EMC מול תחרות זו היא היכולת לתת פתרון רחב או נקודתי בהתאם לצרכי הלקוח. לדוגמה, בחברת תקשורת מובילה יישמנו פתרון Avamar לטובת גיבוי סביבות הווירטואליזציה בלבד (וזאת אחת הסביבות הגדולות בארץ עם מעל ל-1,500 שרתים וירטואליים), כאשר תוכנת הגיבוי הקיימת נשארה לטובת גיבוי שאר הסביבות. חברת התקשורת בחרה ב-Avamar בגלל היכולות הייחודיות של המוצר בגיבוי סביבות וירטואליות. אגב, היום Avamar הוא פתרון הגיבוי  (VDP) שמצוי ב-VMware Vsphare 5.1. כל חברה שיש לה גרסה זו יכולה ליהנות מגיבוי הסביבה על ידי Avamar.

מעבר למוצרי הגיבוי המוכרים, אנחנו מוכרים היום פתרונות ייחודיים לעולם ה-Cloud, כדוגמת Atmos שמהווה את תשתית ה-Cloud של eBay, או בשימוש על ידי Jajah; כן Syncplicity שמאפשר לחברות להקים ענן לטובת סינכרון כל סביבת העבודה לכל מכשיר נייד או נייח; ו-Mozy שמהווה תשתית כדוגמת DropBox ומתחבר לסביבת ה-Active Directory של החברה, מה שמאפשר לארגון להוציא את כל הסביבות בצורה שקופה לתשתית ענן.

היום, בעולם בו כמות המידע גדלה מרגע לרגע, חברות מחפשות פתרונות ארכוב למידע הלא מובנה כגון קבצים, תמונות, וידיאו וכדומה. כאן אנחנו שוב נותנים פתרונות ייחודיים לשוק, בהתאם לצורך של הארגון. לדוגמה, לטובת ארכוב תמונות או וידיאו אנחנו מציעים מערכת אחסון של Isilon, שאין לה תחרות בתחום, DataDomain בשילוב תוכנת הארכוב שלנו S1 מאפשר חסכון עצום בארכוב של קבצים ומיילים, Atmos אשר מהווה פתרון Object storage מאפשר ארכוב, קטלוג ואחזור של עשרות מיליוני קבצים.

כפי שניתן להבין, EMC וחטיבת ה-BRS לא בכדי מובילה את עולם הגיבוי וההתאוששות ומספקת מגוון רחב של פתרונות בהתאם לצרכי הלקוח.

ולסיום, השותפים שלנו…הרבה מההצלחה שלנו בישראל באה בזכות השותפים המקצועיים שלנו כדוגמת טלדור (גלסהאוס לשעבר), טרה סקיי, בינת, מלם תים, מטריקס, בזק בינלאומי, וואן ואומניטק. חברות אלו מחזיקות במהנדסים, מיישמים ואנשי תמיכה מקצועיים שעוברים הכשרות מדי שנה בכל המוצרים שהזכרתי לעיל.

אירועים קרובים