תוכן שיווקי

אופק חדש הקימה בחברת פולירם מערך אחסון, גיבוי והתאוששות מאסון מבוסס פתרונות HP

21/07/2013 16:15

אודות החברה

פולירם, שנוסדה בשנת 1986, היא יצרנית מובילה בישראל ויצואנית של תרכובים תרמופלסטיים הנדסיים לתעשיית הרכב, החשמל, ההשקיה, כלי הבית והבניין.

לפני הפרויקט

לחברת פולירם אתר ייצור ותיק במושב רם און בחבל התענך. בעקבות התרחבות משמעותית בפעילות החברה הוקם לאחרונה אתר יצור חדש בעפולה. בנוסף, הוחלט על שדרוג והתקנת מערכות מחשוב חדשות גם באתר החברה הוותיק, בהן מערכת לניהול מחסן נתונים (WMS) ומערכות דיווח מרצפת ייצור. לצורך הקמת מערכות חדשות במערך החברה נדרש שדרוג מקיף של תשתיות המחשוב; שנכון לזמן בחינת הפתרונות החדשים עוד התבססו על מספר שרתים מיושנים. עוד עלה צורך בהקמת מערכת מתקדמת להתאוששות מאסון (DR), כמענה לאפשרות של השבתת מערכות מסיבות שונות.

הפתרון

לצורך בחינה של פתרונות מיטביים עבור הדרישות שהוגדרו, הסתייע מנהל המחשוב בחברת פולירם במומחי אופק חדש; חברה לניהול מערכות מחשוב ורשתות תקשורת – ושותף עסקי של חברת HP – הנותנת מענה לצורכי המחשוב של פולירם כבר שנים רבות.

אנשי אופק חדש, בשיתוף אנשי המחשוב של פולירם, החלו בבחינת פתרונות רלוונטיים של ספקים שונים. לאחר כשלושה חודשים של תחקור ובחינה הוחלט על פתרונות מבית חברת HP לצורך בניית מערכת אחודה של שרתים וירטואליים, פתרונות אחסון, התאוששות מאסון, אבטחה ומערך התקשורת בחברה. פתרונות HP נבחרו אף בשל נכונות הספק לאפשר את התשלום בתנאים נוחים עבור הלקוח. ביצוע הפרויקט בכללותו הושם בידיה של חברת אופק חדש, תחת אחריותם של יזהר הורביץ ודניאל סימנובסקי, בשיתוף פעולה מקצועי עם מומחים בחברת HP.

פתרון HP StoreVirtual Lefthand שנבחר לפרויקט משלב רכיבי אחסון פיסיים ווירטואליים יחדיו. השילוב מאפשר שימוש במערכת אחסון פיסית חזקה מהירה באתר הראשי ומערכת וירטואלית (VSA) באתר המרוחק תוך חסכון משמעותי בעלויות.

מערכת HP StoreVirtual Lefthand מבוססת ארכיטקטורה המאגדת יחידות אחסון לאשכולות. ארכיטקטורה זו מאפשרת לפולירם מענה לצרכים החשובים עבורם כגון יכולת גידול מדורגת, תוך שיפור לינארי בביצועים ונפחים, העלאת זמינות האפליקציות ויכולת הארגון להתאושש מאסון. המערכת מאפשרת הגנה ברמות שונות החל מ-RAID המגן בפני כשל בדיסקים, Network RAID המגן בפני כשל של יחידת אחסון שלמה ועד Remote Replication המגן בפני כשל מלא בכל האתר.

המערכת מקצה את משאבי האחסון בצורה רזה. מצד אחד שרתים יקבלו את המשאב שהם זקוקים לו ומצד שני מערכת האחסון תצרוך את המשאבים בהיקף השימוש שבוצע בפועל.

המערכת מאפשרת צילום המידע בנקודת זמן (Snapshot) של המידע, בכדי לאפשר שחזור מהיר או בדיקות. באמצעות מנגנון זה ניתן להעביר את תמונת המצב אל האתר המרוחק באמצעות רפליקציה אסינכרונית ולאפשר התאוששות מאסון של כשל אתר מלא.

עוד במסגרת הפרויקט, בוצעו הסבות והתקנות של שרתים, והוקמה תשתית וירטואליזציה של מיקרוסופט Hyper-V, שאפשרה הגדלה של זמינות מרכזי הנתונים באמצעות מיגרציה בזמן אמת, כמו גם הקמת תשתית שאפשרה שימוש בטרמינלים באתר החדש של החברה בעפולה.

תוצאות

בחברת פולירם הוקם מערך מחשוב מתקדם ביחס עלות-תועלת גבוה, תוך מתן מענה לכל הצרכים שהוגדרו – אחסון, גיבוי, התאוששות מאסון, ניהול מערך הדואר האלקטרוני, אבטחה ותקשורת.

פתרון האחסון HP LeftHand אפשר ביסוס פתרון בעל שרידות גבוהה, אשר נתונה כיכולת מובנית במערכת. מערך הגיבוי של פולירם שודרג וכיום מתאפשר בחברה גיבוי אחוד, תחת מצב קודם בו בוצע גיבוי עבור כל שרת בפני עצמו. מערך ההתאוששות מאסון כולל גיבוי למדיה חיצונית כמו גם גיבוי לאתר המרוחק של פולירם.

הפרויקט על כל שלביו הסתיים בהצלחה, תוך העלאה לאוויר של כל היכולות שהוגדרו בפרויקט ותוך עמידה בלוח הזמנים, לשביעות רצונו המלאה של הלקוח.

אירועים קרובים