מייקל דל דחה את ההצבעה הגורלית על עתיד החברה לאחר שראה שאין רוב להצעת הרכישה שהגיש

דל הבין בבוקר יום ה', בו הייתה אמורה ההצבעה להתקיים, שהוא לא יוכל להעביר את ההצעה לפיה יהפוך לבעל השליטה בחברה תמורת 24.4 מיליארד דולרים, ולכן השתמש בסמכותו ודחה את ההצבעה בכשבוע ● קארל אייקן, מיליארדר אמריקני שהביע אף הוא עניין ברכישת דל, אמר שהצעד של דל משול לכך ש-"הדמוקרטים או הרפובליקנים היו דוחים את הבחירות לתאריך שבו לדעתם הם יקבלו את מספר הקולות הרב ביותר"

האסיפה הכללית המיוחדת של בעלי המניות של דל (Dell), בה הם היו אמורים להצביע על הצעת הרכש שלה, נדחתה ליום ד' הקרוב, לאחר שהייתה אמורה להתקיים ביום ה' האחרון. הסיבה לדחייה היא שלא היה רוב להצעת הרכישה של החברה על ידי המייסד והמנכ"ל שלה, מייקל דל, וקרן סילבר לייק. דל מעוניין להוציא את מניות דל מנסדא"ק ובכך להפריט אותה.

הצעת הרכישה עומדת על סך של 24.4 מיליארד דולרים, המהווים 14 דולרים למנייה. זאת, לעומת שער המנייה הנוכחי של החברה, שעומד על כ-13 דולרים. אם הרכישה תאושר, יחזיק דל ב-51% ממניות החברה, לעומת 14% שיש לו כיום. על פי ההערכות, רוב בעלי המניות הסכימו להעביר לו 30% ממניותיה של דל ואם צעד זה היה מתממש, היו לו רק 44% מהמניות. משראה שאין רוב להצעתו, השתמש דל בסמכותו לדחות את ההצבעה.

חלק מבעלי המניות של דל מחו על צעדו של המנכ"ל. בנוסף, המיליארדר קארל אייקן, שהביע אף הוא עניין ברכישת החברה, שלח מכתב לכל בעלי המניות שבו תקף את ההחלטה וכתב: "האם ייתכן דבר כזה? זה כאילו הדמוקרטים או הרפובליקנים היו דוחים את הבחירות לתאריך שבו לדעתם הם יקבלו את מספר הקולות הרב ביותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים