מאוריציו קרלי, VMware: "היקף פעילות הסניף הישראלי – כפול מהממוצע העולמי"

"VMware רואה בישראל מקום בעל חשיבות טכנולוגית, וזו משתקפת ומבוטאת בכמה מהרכישות שהחברה ביצעה פה. הצמיחה בחצי הראשון של השנה עמדה על 22% - חרף המצב הכלכלי", אמר קרלי, מנכ"ל אזור EMEA בענקית הווירטואליזציה, בראיון לאנשים ומחשבים ● לדבריו, "אנו בסיומו של תהליך כינוס של מרכזי הפיתוח שהיו מבוזרים בארץ, למרכז מו"פ מאוחד בהרצליה פיתוח"

"היקף הצמיחה של החברה העולמית, בהשוואה לשנה החולפת, צפוי לעמוד על 11%-14%. היקף הצמיחה של הסניף הישראלי עומד ויעמוד על כפליים מכך – יותר מ-20%", כך אומר בראיון בלעדי לאנשים ומחשבים מאוריציו קרלי, סגן נשיא VMware העולמית ומנכ"ל אזור EMEA (ר"ת אירופה, המזרח התיכון ואפריקה) בחברה.

קרלי ביקר בשבוע שעבר בישראל, ועמד מקרוב על פעילות הסניף הישראלי של ענקית הווירטואליזציה וכן על עבודת המו"פ המבוצעת פה. לדבריו, "ההכנסות של השנה הכספית שלנו צפויות לעמוד על 5.24 מיליארד דולרים, גידול של יותר מ-10% לעומת אלה של 2012, שעמדו על 5.12 מיליארד. הרבעון השני השנה צפוי לשקף גידול של 8%-10% בהכנסות לעומת הרבעון השני אשתקד: מ-1.21 מיליארד דולרים ל-1.24 מיליארד. בישראל, לעומת זאת, הנתונים שונים לחלוטין. הצמיחה של הסניף בחציון הראשון השנה עמדה על יותר מכפול מהממוצע העולמי, ועמדה על 22% – חרף המצב הכלכלי".

קרלי מציין, כי "ישראל היא מקום משמעותי עבורנו, הלקוחות הארגוניים הם מאמצים מוקדמים של טכנולוגיה וזה טוב לנו. VMware רואה בישראל מקום בעל חשיבות טכנולוגית, וזו משתקפת ומקבלת ביטוי בכמה מהרכישות שהחברה ביצעה פה: וואנובה (Wanova), שנרכשה בשנה שעברה; B-Hive, שנרכשה ב-2008; N-Layers (איוניקס) שרכשנו מ-EMC ב-2010, וב-2011 רכשנו את Digital Fuel".

לדברי קרלי, "יש לנו בארץ קניין רוחני רב, על בסיס מרכזי הפיתוח שהקמנו בעקבות הרכישות בארץ. אנו בסיומו של תהליך כינוס של מרכזי הפיתוח שהיו מבוזרים בארץ, למרכז מו"פ מאוחד בהרצליה פיתוח. רבים מהמרכיבים של תפיסת ה-SDDC שלנו (ר"ת דטה סנטר מוגדר תוכנה) פותחו ומפותחים בישראל, תוך דגש על רכיבי ניהול הסביבות הווירטואליות. מרכז המו"פ הישראלי הוא השני בגודלו בין מרכזי הפיתוח שלנו באירופה. הוא נחשב למרכיב מפתח במו"פ שלנו באירופה, ויחד עם בולגריה הוא מהווה 70% מפעילות המו"פ שלנו בכלל אזור EMEA, שאחראי לכשליש מהכנסות החברה".

על פי קרלי, "בתחילת דרכה, הווירטואליזציה נועדה לטובת הפחתת הוצאות התחזוקה של ה-IT, אלא שכיום היא כבר משרתת מטרות נוספות, ביניהן אג'יליות של ה-IT, צמצום זמני פיתוח והגעה לשוק של מוצרים ובעיקר סיוע למנמ"רים לטפל ולנהל את מערכי המיחשוב שלהם באופן יעיל ופשוט. ככל שאתה מביא יותר תוכנה ל-IT בצורה של שכבת ניהול – ככה אתה יכול לנהל טוב ויעיל יותר".

לאן הולכת החברה?
"אנו מובילים את התפיסה לפיה הווירטואליזציה צריכה לעבור מהשרתים ומתחנות הקצה גם לשכבות האחסון והתקשורת. יש לנו עוד לאן לשאוף. כיום, על פי חברות המחקר, מחצית ממערכי המיחשוב הארגוניים הם וירטואליים. בישראל, אגב, הנתון גבוה בהרבה ועומד על 70%-80%. זה קורה בשל ההשקעה הגבוהה של ארגונים בארץ בטכנולוגיה וב-IT. השקעה שכזו בהכרח מביאה להשקעה גם בווירטואליזציה".

"תחום נוסף שאנו כבר נמצאים בו ונעמיק את הטיפול בו הוא וירטואליזציה של תחנות קצה. המטרה, גם פה, היא הפיכת מערך המיחשוב ליעיל יותר. אלא שכעת המונח 'תחנות קצה' הוא רחב יותר וכולל את המחשבים הניידים, הטאבלטים והטלפונים החכמים. ארגונים נדרשים להתמודד עם העובדים כי מגמת ה-BYOD (ר"ת Bring Your Own Device)  הולכת ותופסת תאוצה, ובמקביל – נדרש לטפל בה בשני היבטים, ניהול ואבטחת מידע. המענה שלנו לתחום הוא יצירת חציצה בתוך אותו המכשיר, בין האזור הפרטי והאזור הארגוני. ארגונים אוהבים את הפתרונות שלנו".

מה לגבי המתחרים?
"בעולם הדטה סנטר, אנו מובילים עם נתח שוק הנע בין 65%-80%. אנו בפער משמעותי, כשמרחוק אנו רואים את מיקרוסופט (Microsoft). אני מעריך שבעתיד יקום לו דור חדש של מתחרים. זה יקרה כיוון שרבע עד שליש מהמיחשוב לא יגיע בתצורת רישוי קלאסי, אלא דרך מיחשוב הענן לסוגיו. לגבי התחרות מול סיטריקס (Citrix) בעולם הווירטואליזציה של תחנות הקצה, אנו זהים להם בגודל נתח השוק שלנו, אולם על פי חברות המחקר, קצב הגדילה שלנו מהיר יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים