גוגל: ההכנסות עלו ב-21%; הרווח הנקי – ב-16%

ענקית האינטרנט סיימה את המחצית הראשונה של השנה עם הכנסות בסך 26 מיליארד דולרים ורווח נקי של 6.5 מיליארד ● ברבעון השני זינקו ההכנסות של גוגל ב-19% והרווח הנקי עלה ב-16% ● עם זאת, התוצאות פספסו את תחזיות האנליסטים, בגלל הירידה במחירי הפרסום באינטרנט

גוגל (Google) עולה: מהתוצאות הכספיות שפרסמה החברה בסוף השבוע, בהתייחס לרבעון השני ולמחצית הראשונה של השנה, עולה, כי היא רשמה בהם עליות – הן בהכנסות והן ברווח הנקי. עם זאת, התוצאות פספסו את תחזיות האנליסטים, בגלל הירידה במחירי הפרסום באינטרנט.

מהדו"חות עולה, כי הרווח הנקי של ענקית האינטרנט עלה בששת החודשים הראשונים של 2013 ב-15.84% ל-6.57 מיליארד דולרים לעומת 5.68 מיליארד במחצית הראשונה של 2012. ברבעון השני של השנה הוא גדל ב-15.91% ל-3.23 מיליארד דולרים בהשוואה ל-2.79 מיליארד. הרווח הנקי למנייה צמח ב-13.7% ועמד על 9.71 דולרים אל מול 8.54 דולרים. הסיבה המרכזית לעלייה ברווחיות היא הירידה בהפרשות לתשלומי מסים, שעמדו על 1.1 מיליארד דולרים בהשוואה ל-1.31 מיליארד.

ההכנסות של גוגל במחצית הראשונה זינקו ב-20.59% ל-26.06 מיליארד דולרים אל מול 21.61 מיליארד. ברבעון השני הן גדלו ב-19.46% ועמדו על 14.11 מיליארד דולרים לעומת 11.81 מיליארד. מתוכן, ההכנסות ממכירת פרסומים עמדו על 13.11 מיליארד דולרים – זינוק של 19.55% בהשוואה ל-10.96 מיליארד וההכנסות ממכירת מוצרים של מוטורולה מוביליטי (Motorola Mobility) צמחו ב-18.39% ל-998 מיליון דולרים אל מול 843 מיליון.

הרווח התפעולי החצי שנתי של החברה פחת ב-0.77% ועמד על 6.98 מיליארד דולרים לעומת 7.04 מיליארד. הסיבה לכך היא הזינוק שרשמה גוגל בהוצאות הכלליות שלה. אלה גדלו ב-35.61% ל-21.47 מיליארד דולרים בהשוואה ל-15.83 מיליארד. ברבעון השני של השנה זינקו ההוצאות התפעוליות ב-28.14% ל-10.98 מיליארד דולרים אל מול 8.57 מיליארד, מה שהביא את הרווח התפעולי לירידה של 3.44%, ל-3.37 מיליארד דולרים לעומת 3.49 מיליארד.

ההוצאות הגולמיות גדלו במחצית ב-29.63% ל-6.06 מיליארד דולרים בהשוואה ל-4.68 מיליארד וברבעון הן זינקו ב-26.35% ל-4.92 מיליארד דולרים אל מול 3.89 מיליארד. הרווח הגולמי הרבעוני עמד על 8.04 מיליארד דולרים – עלייה של 12.79% לעומת 7.13 מיליארד, והרווח הגולמי השולי הגיע ל-57.02% בהשוואה ל-60.39%.

לארי פייג', מנכ"ל גוגל, אמר לאחר פרסום התוצאות, כי "המעבר לשיטה של מסכים מרובים והפעילות שלנו בתחום המובייל יצרו לגוגל הזדמנויות רבות. יש לנו כיום יותר מכשירים, מידע ופעילות מאי פעם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים