6,000 מפתחי יישומים סלולריים קבעו: אנדרואיד הפופולרית ביותר, iOS הרווחית ביותר וחלונות פון – הדבר הבא

פיתוח למערכת ההפעלה של אפל מכניס למפתח 5,200 דולרים לחודש בממוצע – לעומת אנדרואיד שמייצר הכנסה של 4,700 דולרים ● 35% מהמפתחים מתכננים לפתח לחלונות פון ברבעון השלישי של השנה, לעומת 26% ל-iOS ● עוד עולה מהמחקר: מיקרוסופט תפרוץ את הדואופול של iOS-אנדרואיד

אחד מכמה פנים. אנדרואיד

חלונות פון (Windows Phone) – הדבר הבא של מפתחי היישומים. כך עולה ממחקר ענק, שבוצע בקרב 6,000 מפתחי יישומים מ-115 מדינות בעולם, על ידי Developer Economics.

מהמחקר עולה, כי הפיתוח ל-iOS הוא הרווחי ביותר, ומכניס למפתח בממוצע 5,200 דולרים לחודש, לעומת האנדרואיד (Android), שמייצר הכנסה של 4,700 דולרים לחודש בממוצע. הפיתוח לאנדרואיד הוא הפופולרי ביותר – 71% מהמפתחים הצהירו כי הם בונים יישומים לאנדרואיד, לעומת 56% שמפתחים ל-iOS.

35% מן המפתחים השיבו, כי הם מתכננים לפתח לחלונות פון ברבעון השלישי של השנה, לעומת 26% שמתכננים לפתח ל-iOS. נתון זה עשוי להשפיע בצורה משמעותית על מספר היישומים בחנות של חלונות פון. המשמעות היא, שחלונות פון קפצה למקום השלישי בקרב על המערכות הסלולריות, ומראה סימני צמיחה מהירים יותר לעומת האנדרואיד וה-iOS.

המפתח הממוצע, לפי המחקר, בונה ל-2.9 מערכות במקביל – קרוב לוודאי תמהיל של אנדרואיד, iOS וחלונות פון. זאת, לעומת 3.2 מערכות בשנת 2011, מה שמראה כי מערכת הבלקברי (Blackberry) איבדה מקסמה בקרב המפתחים.

למרות שרוב המפתחים, כאמור, בונים יישומים לאנדרואיד, הרי שמתוך אלה שמפתחים רק לפלטפורמה אחת, 59% מעדיפים דווקא את iOS לעומת 49% שבוחרים את אנדרואיד – חרף העובדה שמכירת מכשירי אנדרואיד גדולה כמעט פי ארבעה ממכשירי iOS.

למרות שחלונות פון מעוררת עניין בקרב חלק נכבד מן המפתחים, המספר דווקא נמוך יותר לעומת הרבעון הקודם, ונראה כי אתגר גדול מאוד עומד בפני מיקרוסופט – "לפרוץ" לתוך דואופול מערכות ההפעלה iOS-אנדרואיד. ואולם מאמצי השיווק וההשקעות הכספיות הגדולות שמשקיעה מיקרוסופט (Microsoft), יחד עם החיבור החכם שהיא עושה בין חלונות 8 (Windows 8) לחלונות פון, מגבירים את הסיכויים שחלונות פון אף תקפוץ למקום השני במאבק האיתנים הזה, כך טוענים מחברי המחקר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים