בנק לאומי השיק שירות חדש: הפקדת צ'קים באמצעות הסמארטפון

השירות, שמתאפשר באמצעות יישום לאומי לסלולר, פוטר את הלקוחות מלהגיע לסניף או לעמדות הדיגיטליות ויינתן בתחילה למפקידי צ'קים של לאומי המסומנים "למוטב בלבד" ● מטעמי אבטחה, סכום הצ'ק לא יעלה בתחילה על 1,000 שקלים וסכום ההפקדות היומי יעמוד על 6000 שקלים

אחת הסיבות לכך שאנו עוד מבקרים בסניף הבנק שלנו היא הפקדת צ'קים, ומהיום גם זה הולך להיעלם. בנק לאומי השיק שירות הפקדת צ'קים באמצעות הסמארטפון, וללא הפקדה פיזית של הצ'ק עצמו.  מדובר בשירות "הפקדת צ'ק בסלולר" באמצעות היישום של הבנק, שמצלם את הצ'ק ושולח אותו לבנק באופן מוצפן.

השירות החדש באמת ישמח רבים, ששונאים לעמוד שעה בתור כדי להפקיד צ'ק, ואפילו למי שמפקידים צ'קים בעמדה הדיגיטלית ללא שירות של פקיד, שגם אליה צריך להגיע פיזית.

אולם כרגע, השירות עדיין מוגבל: בשלב הראשון – ומטעמי אבטחה, תתאפשר הפקדת צ'קים של בנק לאומי בלבד, המסומנים "למוטב בלבד", אשר סכומם אינו עולה על 1,000 שקלים (וסך ההפקדות היומי לא עולה על 6,000 שקלים). לאחר ביצוע הפעולה יידרש הלקוח לשמור את הצ'ק המקורי אצלו, למשך שלושה ימים בלבד, ולאחר מכן יוכל לקרוע אותו ולהשליכו לפח. לדברי הבנק, מדובר על כחצי מיליון צ'קים בחודש העונים לקריטריונים אלה.

מהבנק נמסר, כי המגבלה של הפקדת צ'קים רק של אותו בנק נובעת מסיבות רגולטוריות, כמו חוק השטרות, וגם בגלל שאין כיום מחלקה אלקטרונית בין – בנקאית לזיהוי הצ'קים. עוד נמסר מהבנק, כי ננקטו כל אמצעי האבטחה הנדרשים למניעת הפקדה כפולה של אותו צ'ק. גם אם הוא יופקד בסניף של בנק אחר – בטעות או שלא – תועבר שאילתה בין הבנקים לגבי הפקדת הצ'ק, והמידע על הפקדתו יעבור לבנק האחר. קרוב לוודאי שהמגבלה השנייה, של סכום הצ'ק, תהיה זמנית, ונובעת מן הצורך של הבנק לבדוק כיצד פועל השירות למשך זמן מסוים.

ראוי לציין, כי היישום החדש מהווה פריצה של מחסום פסיכולוגי מסוים, וייתכן שאם יצליח – יוביל אולי גם לפריצה בגישה הרגולטורית שמונעת כיום שירותים נוספים.

ראש החטיבה הבנקאית בבנק לאומי, תמר יסעור, ציינה, כי שירות הפקדת צ'ק בסלולר מצטרף למגוון הרחב של שירותי לאומי דיגיטל החדשניים שמעמידה קבוצת לאומי לרשות לקוחותיה. לדבריה, "מטרתנו היא לפשט עבור לקוחותינו את התהליכים הבנקאיים, לגוון את דרכי הגישה שלהם למידע ולביצוע פעולות ולאפשר להם לחסוך זמן וכסף באמצעות פעילות בערוצי הדיגיטל".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. סיון

    כבר חודשים שאני מנסה להפקיד בלאומי דרך האפליקציה וזה לא עובד מסיבת "המספר בתחתית השיק לא ברור". מדהים כמה מיליונים משקיעים בפרסום של שירות שאינו עובד!!! פשוט בושה וחרפה עושה לי חשק לעבור בנק. עושים מהצרכן צחוק פשוט לא יאומן!!

אירועים קרובים