יבמ תספק שירותי IT נרחבים לבנק יוניקרדיט בהסכם בעלות מיליארדי דולרים

יבמ תוביל תהליך שינוי כולל במערך תשתיות ה-IT של הבנק, ובפעילותו בתחומי הבנקאות המסחרית והפרטית באירופה ● בנוסף, הענק הכחול והבנק יקימו מרכז משותף לניטור המגמות בתעשיות הבנקאות וה-IT ● "השותפות הזו, הכוללת יכולות ניתוח ומיחשוב ענן ליוניקרדיט, היא המאפיינת את העסקאות העתידיות של יבמ", נמסר מהחברה

יבמ (IBM) תספק שירותי IT נרחבים לבנק יוניקרדיט (UniCredit), בהסכם בעלות מיליארדי דולרים למשך עשר שנים.

יוניקרדיט הוא ארגון בנקאי איטלקי שמקורו עוד בשנת 1473. הוא בעל 40 מיליון לקוחות ב-22 מדינות, המעסיק יותר מ-177 אלף עובדים ביותר מעשרת אלף סניפים. רוב לקוחותיו הם מאיטליה, אוסטריה, רוסיה ודרום גרמניה. מטה החברה נמצא במילאנו, והוא תוצר של כמה בנקים איטלקים שהתאחדו בשנת 1998.

במסגרת ההסכם, תוביל יבמ תהליך שינוי כולל במערך תשתיות ה-IT של הבנק, ובפעילותו בתחומי הבנקאות המסחרית והפרטית באירופה. מהענק הכחול נמסר, כי בזכות השינוי, צפוי הבנק ליהנות משיפור דרמטי ביעילות התפעול ובגמישות העבודה, תוך שהוא יציג מודלים חדשים להצעת שירותים על בסיס תשתיות מיחשוב ענן שיוקמו במרכזי עיבוד הנתונים שלו. בשל כך, יוכלו הלקוחות לגשת לשירותים העונים על הצורך הגובר בתחכום, המאפיין את עולם השירותים הפיננסיים באירופה.

זאת ועוד, יבמ ויוניקרדיט יקימו מיזם משותף, המשלב עובדים של שתי החברות באיטליה, גרמניה, אוסטריה, סלובקיה וצ'כיה. החברה המשותפת תשווק ותספק שירותים מקצועיים – לא רק לבנק יוניקרדיט, אלא גם לחברות ומוסדות נוספים. בנוסף, השתיים מקימות "מרכז ליצירת ערך מוסף", שינטר את המגמות בתעשיות הבנקאות וה-IT, ויזהה טכנולוגיות העשויות לחולל שינוי מן היסוד בתחום כולו – על מנת לשלב במהירות את החידושים האלה במסגרת התשתיות של יוניקרדיט.

בעזרת ניתוח אנליטי מבוסס כלי ענן, הבנק יוכל לצפות טוב יותר ולהבין את מגמות המסחר בשווקים הפיננסיים, לנהל את מבנה ההוצאות שלו ולהציע את הפתרונות החדשניים ביותר ללקוחותיו.

בשיחה עם העיתונות הטכנולוגית בארצות הברית בסוף השבוע האחרון, אמר דניס קוואן, סגן נשיא לעסקי מיחשוב ענן לארגונים ביבמ, כי "השותפות הזו, הכוללת יכולות ניתוח ומיחשוב ענן ליוניקרדיט, היא המאפיינת את העסקאות העתידיות של יבמ". לדבריו, "זוהי דוגמה מצוינת לאופן שעסקי מיקור החוץ התפתחו: התחלנו עם מיקור חוץ מסורתי, עברנו למיחשוב ענן, וכעת בנוסף אנו גם משתפים פעולה בתחום המו"פ".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים