אתר המפתחים של אפל מושבת; המשתמשים מקבלים מיילים מתחזים עם בקשה לעדכון סיסמה

האתר מושבת מזה מספר ימים ואפל הודיעה שהוא "נמצא בהליכי תחזוקה למשך תקופה ממושכת" ● הדברים נראים כמתקפת אי-מיילים של עדכון סיסמאות יותר מאשר יוזמה של אפל לעדכון סיסמאות של משתמשים

מה קורה באתר המפתחים של אפל (Apple)? דיווחים ברשתות חברתיות מאותתים שיש לה בעיות אבטחה. חלק מהמפתחים אף קיבלו אי-מיילים לעדכון סיסמה שנראים לכאורה כאילו נשלחו על ידי אפל, אך מסתבר שהיו בלתי מורשים. הדברים נראים כמתקפת אי-מיילים של עדכון סיסמאות יותר מאשר יוזמה של אפל לעדכון סיסמאות של משתמשים.

מרכז המפתחים של החברה, Dev Center, המותר לכניסה רק למפתחים חברים בתשלום, מושבת כבר מספר ימים מסיבה בלתי ידועה. בדף הכניסה נכתב ביום ה' האחרון: "נשוב בקרוב" ואפל הודיעה שהאתר "נמצא בהליכי תחזוקה למשך תקופה ממושכת". אתר הכניסה למפתחים, לעומת זאת, פועל כראוי.

גם ביום ו' היה האתר מושבת והמפתחים החלו לתהות, בייחוד לאור העובדה שאפל שחררה גרסאות בטה של iOS 7 ו-OS X Mavericks, ורבים מהם רצו להוריד אותן.

מפתחי היישומים החברים בקהילה לא מצליחים להיכנס לשום חלק של אתר המפתחים – כולל הורדות, מדריכים, תמיכה וכלים קריטיים. יותר מדאיגה מכך העובדה שמפתחים הזקוקים לתמיכה אינם מסוגלים גם להיכנס לפורומי המפתחים של אפל, שבהם דנים כותבי יישומים בתשלום בענייני תוכנה.

ההודעה באתר המפתחים השתנתה שוב ביום ו', והכריזה ש-"פעולות התחזוקה אורכות יותר זמן מן הצפוי". עוד כתבה החברה: "אם חברותך עומדת לפוג בתקופה זו, תוקפה הוארך והיישום שלך יישאר בחנות היישומים".

הערכות ברשתות חברתיות ובפורומים של מפתחים החלו לצוץ ולהצביע על כך שאפל חווה פרצות אבטחה, בדומה להתקפה של האקרים על אתר דרופבוקס (Dropbox) בשנה שעברה, שאפשרה לתוכנות ספאם לתקוף רבים ממשתמשיו. ההיגיון שעומד מאחורי החששות הוא שלא ייתכן שאפל תכננה בצורה יזומה פעולות תחזוקה בתקופה של בדיקות בטה.

אחד המפתחים צייץ בטוויטר (Twitter), כי "ככל שזה יימשך יותר זמן, אני יותר ויותר מאמין בתיאוריית בעיות האבטחה", צייץ אחד המפתחים בטוויטר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים