תוכן שיווקי

נס-גילון מבית נס טכנולוגיות הטמיעה מערכת BI בקבוצת אפריקה ישראל

"האויב הכי גדול של כלי ה-BI הוא האקסל", אמר זאביק הירשמן, מנמ"ר קבוצת אפריקה ישראל, בראיון מיוחד לאנשים ומחשבים, בו תיאר את הטמעת מערכת ה-BI בקבוצה ואת התועלות שנבעו לדרגים ניהוליים ולעובדים שונים בעקבות ההטמעה

22/07/2013 14:49

מאת: הילל יוסף

נס הטמיעה מערכת BI בקבוצת אפריקה ישראל. לאחר ייזום הפרויקט על ידי מערכות המידע נבחרה נס כחברה המיישמת ובוצע אפיון משותף. פיתוח הפרויקט בוצע על ידי נס ועיקרו הסתיים במהלך 2012. "מאז אנו ממשיכים במרץ ומוסיפים עולמות תוכן ומודולים. כעת, מערכת הBI- הפכה לכלי מרכזי בחברה" כך אמר זאביק הירשמן, מנמ"ר קבוצת אפריקה ישראל.

אפריקה ישראל היא קבוצת השקעות ואחזקות, הפועלת בעולמות הנדל"ן, הבניה, התשתיות והמלונאות. בקבוצה עשרות חברות ואלפי עובדים בארץ ובעולם.

הצורך הראשוני למערכת BI היה ב-"אפריקה מגורים" אשר שם עשרות משתמשים במערכת ה-BI ככלי מרכזי לניהול בקרה שיווק ותמחור. "האתגר העסקי שם נבע בשל ריבוי פרויקטי הבנייה", הירשמן אמר, "ריבוי הפרויקטים הביא לצורך במערכת BI, שתשמש ככלי לקבלת החלטות להנהלה, שתספק תמונת מצב עדכנית ועתידית על כל פרויקט, וכן תביא לשיקוף מצב הרווחיות בכל פרויקט. רצינו להפוך את הדו"חות של יעדי המכירות והתקציבים לכלי ניהולי אשר מזהה ומציף חריגים".

בטרם החל הפרויקט, אמר הירשמן, "התחבטנו בשאלה הגדולה האם צריך BI ומה היתרונות שלו. האתגר היה להחדיר את מערכת ה-BI במקום אוסף עצום של קבצי אקסל מורכבים. הפרויקט בתחילתו לווה בחששות מצד חלק מהמשתמשים. וכיום כל המשתמשים כולל מנהל הבקרה, סמנכ"ל הכספים, שלקחו חלק פעיל בהקמת הפרויקט, סמנכ"ל שיווק ומכירות, סמנכ"ל הנדסה ומנכ"ל החברה משתמשים במערכת ככלי עבודה מרכזי".

"מטרת הפרויקט הייתה להקים מערכת BI המשמשת ככלי עבודה, המציגה אמת אחת מתוך כלל המערכות התפעוליות, והמאפשרת לקבל תמונת מבט כוללת תוך שימוש באמצעים ויזואליים עבור חברות הקבוצה בארץ ובעולם".

מימוש מטרות הפרויקט חייב אותי לעמוד במספר אתגרים כמנמ"ר: החדרת כלי ניהולי חדש בעל יכולת בקרה נרחבת בכל הרמות; הטמעת המערכת לכל שכבות העובדים ובכל האגפים ומיצובה ככלי מרכזי לקבלת החלטות של הדרג הניהולי; הצורך בהתממשקות למערכות תפעוליות רלוונטיות והכורח לעמוד באתגרי הרגולציה ובהמלצות ועדת גושן".

יתרונות המערכת
למערכת שהוטמעה על ידי נס, אמר הירשמן, "יש כמה יתרונות: יצרנו אמת אחת לכלל הארגון; היא משמשת ככלי מרכזי המכיל בתוכו דו"חות ולוחות מחוונים; המערכת מאפשרת קבלת החלטות עסקיות על סמך נתונים עדכניים; היא מייעלת את תהליכי העבודה ומאפשרת יכולת תחקור לעומק; המערכת מאפשרת בקרה על תהליכים ופעולות שנעשות בארגון וכך שניתן ביתר קלות לזהות טעויות, או מקרים חריגים; היא מאפשרת מבט לאחור על ידי שימוש בשמירת גרסאות ובנוסף לכל זה, המערכת ידידותית ואינטואיטיבית".

הירשמן אמר כי "מספר המסכים ומספר המשתמשים במערכת מצוי במגמת עלייה: כל יום מתקבלות דרישות לכיסוי רבדים נוספים בארגון והכנסתם לתוך מערכת ה-BI. יחד עם מומחי נס אשר מלווים אותנו שנים רבות ונתפשים כשותפים אמיתיים, יצרנו אנליזה חוצת ארגון לזיהוי מגמות בארגון. בשנה הבאה  נציב את המערכת ככלי BI מרכזי מעל ה-SAP שנמצא בשלבי הקמה בחברות היזמיות בקבוצה בארץ ובעולם וכולל כמאה חברות רשומות. אני שבע רצון מהבחירה כיון שהפיתוח היה מהיר, נוח ובעלות סבירה, ההטמעה בקרב המשתמשים עברה בהצלחה וכך גם ההפצה. יש לנו כיום יכולת לניתוח חכם של הנתונים המגיעות מפלטפורמות רבות".

"ההצדקה, סיכם הירשמן, "באה בשל המשוב מצד המשתמשים ובראשם ההנהלה, שציינו שהם לא מבינים איך הם פעלו לפני הטמעת מערכת ה-BI".

אירועים קרובים