אינטל תשיק גרסה חדשה למעבדי Xeon בעלי צריכה נמוכה

החלטת המנכ"ל הנכנס, בריאן קרזניץ', משקפת את הגישה החדשה של ענקית השבבים, שמבקשת למצוא דרך לשווקים נוספים ולתת מענה ל-AMD ולמתחרות נוספות ● הרכיבים החדשים, אשר יתבססו על גרסת Broadwell העתידית למעבדי Xeon עתירי הביצועים, יושקו בשנה הבאה

אינטל (Intel) הודיעה על כוונתה להשיק גרסה בעלת צריכת חשמל נמוכה למעבדי Xeon רבי העוצמה עם יכולות מובנות של קישוריות וזיכרון, המיועדים לשרתים. כך הודיעה ענקית השבבים באירוע שנערך אתמול (ב') לאנליסטים ועיתונאים.

החברה כבר השיקה בעבר סדרה של מעבדי אטום (Atom), אשר נועדו במקור עבור טלפונים חכמים והותאמו לשרתים בעלי צריכת חשמל נמוכה. הכרזה זו משקפת את כוונתו של המנכ"ל החדש, בריאן קרזניץ', שנכנס לתפקידו בחודש מאי האחרון, לערוך שינויים משמעותיים בגישה של אינטל לשווקים שונים.

המעבדים החדשים נועדו לתת מענה ל-AMD ולמתחרות קטנות נוספות, שמקוות לחדור לשוק של מרכזי הנתונים עם מעבדים יעילים וחסכוניים המבוססים על ארכיטקטורת ARM, המוכרת בעיקר מהעולם של הטלפונים החכמים. "ההכרזה של אינטל משקפת את נחישותה של אינטל להגן על הטריטוריות שלה במרכזי הנתונים מפני חדירה של מעבדי ARM", אמר פט מורהד, אנליסט מפירמת Moor Insights & Strategy. "כיום שולטת אינטל בנתח של 95% לפחות משוק המעבדים לשרתים".

דיאן בריאנט, אשר מופקדת באינטל על הפעילות של מרכזי הנתונים, מסרה כי הרכיבים החדשים, אשר יתבססו על גרסת Broadwell העתידית למעבדי Xeon עתירי הביצועים של אינטל, יושקו בשנה הבאה.

שבבים בעלי צריכת אנרגיה חסכונית, דומים לאלו המותקנים בטלפונים חכמים ובמחשבי לוח, אינם יכולים להציע את העצמה המאפיינת שבבים מסורתיים של אינטל. אולם, שילוב של מעבדים חסכוניים רבים, במקום מעבדים חזקים ספורים, עשוי להציע עצמה מספיקה במחיר נמוך יותר, לצד צריכת חשמל חסכונית יותר.

מעבדים חסכוניים עדיין לא קנו להם אחיזה בקרב תאגידים שמפעילים שרתים רבים, דוגמת בנקים ומפעלי ייצור. היקף הביקוש הפוטנציאלי בשוק זה עדיין אינו ידוע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים