האפליקציה של אל על לא ממריאה

חברת התעופה מבטיחה אפליקציה שמאפשרת להזמין טיסות, למצוא דילים טובים, לשדרג למחלקת עסקים ולעשות צ'ק אין, אבל הקיום - חלקי ביותר ● שורה של תקלות, הודעות שגיאה לא ברורות והרגשה כאילו גולשים מדפדפן ולא מאפליקציה חכמה הופכים אותה לבלתי כדאית

ימי הקיץ הם גם ימי החופשות של רבים מאיתנו – ילדים והורים – מה שמאפשר לנו לצאת לנופש או לטיולים, בארץ ובחו"ל. לא מעטים מאיתנו אוהבים לטוס עם אל על, או טסים איתה כברירת מחדל. בעולם הנייד של היום, מתבקש שתהיה לחברת התעופה הלאומית עד לא מזמן אפליקציה טובה, נוחה ופשוטה לשימוש, שתכלול מידע על מבצעים, אפשרות להזמין טיסות ועוד. ואמנם, יש לאל על אפליקציה כזאת, אבל האם היא עושה את העבודה?

האפליקציה של אל על מתאימה לסביבת אנדרואיד (Android), החל מגרסה 3.0. חברת התעופה הוותיקה מבטיחה שיש בה הרים וגבעות, בוודאי לכל מי שמחפש טיסה, גם אם זה ברגע האחרון. על הנייר אפשר להזמין כרטיס טיסה ישירות מהאפליקציה, למצוא דילים טובים, לבצע צ'ק אין לפני הטיסה, לבחור או לשנות את המושב במטוס עם הזמנת הכרטיס ולהירשם לרשימת המתנה אם רוצים לשדרג את הכרטיס למחלקת עסקים. האפליקציה אמורה בנוסף לאפשר בדיקה של מצב הנקודות בתוכנית הנוסע המתמיד ועדכון בשעות המראות ונחיתות יומיים קדימה או אחורה.

על הנייר זה נראה טוב, אולם בפועל, הביצוע רע מאוד. כבר עם ההפעלה הראשונה של האפליקציה עולה ההרגשה שהיא הגיעה לחנות היישומים של גוגל (Google) רק, כי מישהו באל על הבין שצריך שתהיה אפליקציה. אפילו בחירת הצבעים, כחול על רקע קרם, לא ממש מוצלחת. ויותר גרוע, נראה שהיישום הוכן עבור מכשירים עם מסך קטן. בדקתי את האפליקציה עם Galaxy S4 של סמסונג (Samsung) והרגשתי נבוך לגלות שההדף הראשי שלה תופס פחות משני שליש מהמסך. בעמודים אחרים המצב היה טוב יותר, אבל רק קצת.

הנפילה הגדולה ביותר של האפליקציה היא בדבר הכי חשוב – הזמנת הטיסה. בחירת נמלי המוצא והיעד מבוצעת בעברית והאפליקציה מציעה השלמת מילים לאחר הקלדת שתי אותיות. ההשלמה הזו היא דבר מבורך, אולם בשום מקום לא מובהר למשתמש שאחד מנמלי התעופה – המוצא או היעד – חייב להיות תל אביב. מי שלא מבין את זה במהרה יכול "לשחק" שוב ושוב עם שמות ולקבל בכל פעם הודעת שגיאה שמוסרת שהיעד לא נמצא.

גם בחירת תאריך היציאה והחזרה מבוצעים יפה יחסית, באמצעות גלגלת, ואם יש טיסות הלוך וחזור מתאימות, בהתאם לתאריכים שהלקוח מעוניין בהם, הן מוצגות היטב, כולל כמה הן עולות. אולם במקרה שיש בעיה, האפליקציה שולחת הודעת שגיאה של בסיס הנתונים עצמו, במקום פשוט לקבל הודעה שאין טיסה מתאימה. מביך משהו. כשחוזרים לעמוד הזמנת הטיסה, אחרי שמבקרים עוד פעם בעמוד הראשי, צריך שוב להכניס את כל הנתונים מחדש. מביך כבר אמרתי?

החלק היחיד באפליקציה של אל על שעובד כולו באופן סביר הוא דף ההמראות והנחיתות של מטוסי החברה. הדף מציג באופן אוטומטי דחיות בהמראות ממקומות שונים בעולם וכן נראות בו באופן ברור את שעות ההמראה והנחיתה השונות, לאחר שבוחרים את עיר המוצא או היעד. גם אם שפת היישום היא עברית, בחירת שם העיר נעשית במקרה זה באנגלית, מתוך רשימה נגללת. משום מה, במקום שהחזרה לאפליקציה תבוצע באופן אוטומטי לאחר מכן, צריך ללחוץ על כפתור "סיים".

באופן כללי, המשתמש באפליקציה של אל על יכול להרגיש שהוא גולש אליה בדפדפן ולא ביישום חכם. לפעמים, כשלחצתי על כפתור חזור, כדי לשוב לעמוד הבית (למה אין אפשרות ישירה לעשות את זה?), שבתי וראיתי הודעות שגיאה ישנות שלא היה ביניהן לבין חזרה לעמוד הבית דבר. מעבר לכך, בזמן שבדקתי את האפליקציה לא הייתה גישה לנוסע המתמיד, לשדרוג המושב ולמבצעים. יש אותם על הנייר, אי אפשר לעשות את זה בפועל.

בקיצור, אני ממליץ לוותר. אפשר להזמין בנוחות כרטיסי טיסה, לשדרג מושבים ולעשות פעולות קשורות נוספות באתרי אינטרנט, מוקדים טלפוניים, אפליקציות אחרות ואפילו בדרך הישנה, אצל סוכן הנסיעות. האפליקציה של אל על לא כדאית. ובכל זאת, אם אתם מתעקשים להוריד אותה, אתם מוזמנים ללחוץ כאן.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אבי

    קשקשן סדרתי...זה עובד נהדר... זה מה שקורה כשעובדים עם HTML5 ולא NATIVE וזה המחיר שמשלמים עבור זה. לא כל חברה רוצה ויכולה להשקיע כסף ב NATIVE. בקיצור ממליץ לוותר על הכתבות שלך.

אירועים קרובים