ארה"ב: בעל חברה מואשם בתרמית פונזי במטבע ביטקוין

על פי כתב האישום, טרנדון שייוורס גייס 700 אלף יחידות של מטבע ביטקוין להשקעות תוך שהוא מבטיח ריבית של 7% לשבוע, אולם בפועל השתמש בכסף הווירטואלי של משקיעים חדשים במטרה לשלם את הריבית והמשיכות למשקיעים הוותיקים ● "נוכלים אינם יכולים לחמוק מידה של SEC על ידי שימוש בביטקוין או במטבעות וירטואליים אחרים", נמסר ממשרד הרשות האמריקנית לניירות ערך בניו יורק

הרשות האמריקנית לניירות ערך (SEC) הגישה אתמול (ג') כתב אישום כנגד טרנדון שייוורס, תושב טקסס, המייסד והמפעיל של חברה בשם Bitcoin Savings and Trust, בשל עבירות על חוקים פדרליים.

על פי הדיווחים, שייוורס גייס בשנים 2012-2011 לפחות 700 אלף יחידות של מטבע ביטקוין להשקעות באמצעות החברה שלו. בזמנו ההשקעות היו שוות 4.5 מיליון דולרים, אך כיום הן מוערכות בכ-60 מיליון דולרים.

ברשות טוענים כי שייוורס הבטיח למשקיעים ריבית של 7% לשבוע על רכישה של ביטקוין "מתחת לרדאר" או בכמויות גדולות. בפועל, טוענים ברשות, הפעיל שייוורס תרמית פונזי כאשר השתמש בכסף הווירטואלי של משקיעים חדשים במטרה לשלם את הריבית והמשיכות למשקיעים הוותיקים. זאת ועוד, שייוורס השתמש בכספי המשקיעים גם לפעולות בחשבונו הפרטי ולהוצאותיו האישיות.

"נוכלים אינם יכולים לחמוק מידה של SEC על ידי שימוש בביטקוין או במטבעות וירטואליים אחרים, כאשר הם מוליכים משקיעים שולל או מפירים את החוקים לניירות ערך", מסר אנדרו קלמארי, מנהל המשרד האזורי של  SEC בניו יורק. "שייוורס הונה את המשקיעים כאשר טען כי ההשקעות אינן כרוכות בסיכון והבטיח להם רווחים גבוהים, אך למעשה פעל מתאוות בצע פשוטה".

ב-SEC הגישו לבית המשפט בקשה להקפאת הנכסים של שייוורס ושל החברה שלו. אם יימצא אשם יידרש שייוורס להחזיר למשקיעים שהונה את כל כספם בתוספת ריבית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים