אפל רשמה ברבעון מכירות נאות של מכשירי iPhone מדגמים קודמים

התוצאות העגומות שאפל הציגה ברבעון "הושגו" אף על פי שהחברה הצליחה להביס את התחזיות של האנליסטים ומכרה 31.2 מיליון יחידות של מכשירי iPhone ● לפי ההערכות, 48% מהמכירות היו של מכשירי iPhone 4 ו-iPhone 4S ● המכשירים הישנים מסייעים להגדלת נתח השוק של אפל במדינות מתפתחות

הירידה התלולה ברווח הנקי של אפל (Apple) והעלייה הזעירה בלבד בהכנסות שלה "הושגו" אף על פי שהחברה רשמה ברבעון השלישי של שנתה הכספית 2013 מכירות נאות של מכשירי ה-iPhone – כך עולה מהדו"חות שהיא פרסמה.

אפל הצליחה להביס את התחזיות של האנליסטים ומכרה 31.2 מיליון יחידות של מכשירי iPhone בהשוואה ל-26 מיליון ברבעון השלישי של שנתה הכספית 2012. נוכח העובדה שהדגם החדש ביותר של iPhone הושק בספטמבר 2012 (הקלנדרית) ואל מול הדגמים החדשים והנוצצים של HTC, סמסונג (Samsung), נוקיה (Nokia) ומתחרות נוספות, מעידים נתונים אלה על כך שמכשירי ה-iPhone עדיין נחשבים למצרך מבוקש.

מנכ"ל אפל, טים קוק, ציין בשיחת ועידה עם אנליסטים לרגל פרסום התוצאות, כי הוא מאמין שבקצה העליון של השוק יש עדיין לאפל מרחב פעולה רב והבהיר ש-"אני לא שותף להנחה שהוא כבר הגיע לשיא". בגרטנר (Gartner) צופים שב-2014 יימכרו 2.5 מיליארד יחידות של מכשירי מיחשוב, כאשר 75% מתוכם יהיו טלפונים חכמים.

קוק ציין, כי ה-iPhone 5 הוא הטלפון החכם הפופולרי ביותר במערך המוצרים של אפל, "בפער גדול", אך ה-iPhone 4, שיצא עוד ב-2010, וה-iPhone 4S, שהושק ב-2011, הם אלה שסייעו לחברה להשיב מלחמה אל מול הדגמים הזולים של המתחרות.

המכירה של מכשירים מדגמים קודמים תרמה אמנם לירידה של 4% במחיר המכירה הממוצע של מכשירי אפל, אך התרומה להכנסות כתוצאה ממכירות אלה סייעה להביס את תחזיות האנליסטים ואפילו את התחזיות הפנימיות של אפל עצמה.

החברה אמנם לא פרסמה את התפלגות המכירות בין הדגמים השונים של מכשירי ה-iPhone, אך מסקר שערכה פירמת המחקר CIRP בחודש שעבר עלה ש-18% מהמכירות הן של iPhone 4, כ-30% של iPhone 4S ו-52% – של מכשירי iPhone 5.

המכשירים מהדגמים הקודמים מסייעים לאפל לצבור נתח שוק במדינות מתפתחות ולמשוך קונים חדשים לעולם של מכשירי ה-iOS. לראייה, המכירות של ה-iPhone זינקו ברבעון ב-400% בהודו, ב-60% בטורקיה וב-140% בפיליפינים. בסין, עם זאת, סבלה אפל מרבעון חלש יחסית, כאשר המכירות ירדו ב-4%, נוכח התחרות הבולטת מצד סמסונג והחברה המקומית חואווי (Huwaii).

קוק אמר ביחס לתוצאות המאכזבות בסין, כי "אני עדיין מאמין שעם הזמן ממתינה שם לאפל הזדמנות עצומה ואינני מייחס חשיבות מופרזת לפרק זמן של 90 ימים בלבד, שבו התוצאות נתונות גם להשפעות של גורמים כלכליים חיצוניים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים