נציג ועד עובדי פלאפון: "אין שום סיכום עם ההנהלה על פיטורי עובדים – זו המצאה"

נציג ועד העובדים, איתמר אביטן, דוחה את הפרסומים לפיהם סיכמו עם ההנהלה על פיטורי 500 עובדים: "שקר וכזב, לא נמצא על שולחן המשא ומתן" ● העובדים שבתו בימים האחרונים במטרה להפעיל לחץ על ההנהלה ולהניע את הדיונים על ההסכם הקיבוצי, שצפויים להגיע להכרעה בקרוב ● בין דרישות העובדים: עדכוני שכר ושינוי נהלי ניוד ופיטורים

25/07/2013 12:04

התקדמות במשא ומתן להסכם קיבוצי בין הנהלת פלאפון לנציגי ועד העובדים: לאחר כחצי שנה של משא ומתן, הגיעו הצדדים להבנות חדשות בנוגע לרובד הכלכלי של הסכם, שכולל בין השאר עדכוני שכר לעובדים. עם זאת, נציג ועד העובדים, איתמר אביטן, מנהל המשא ומתן מטעם ועד העובדים, מכחיש בתוקף כי במסגרת הדיונים נעשה סיכום עם ההנהלה בנוגע לפיטורי עובדים: "שקר וכזב, זו המצאה. אנחנו לא מדברים כרגע על פיטורי עובדים. זה אפילו לא על שולחן המשא ומתן כרגע".

אביטן שולל את הדיווחים לפיהם הסכים ועד העובדים על פיטוריהם של כ-500 עובדים בחברה, כפי שפורסם ביממה האחרונה. הצהרות אלו מגיעות לאחר שבימים האחרונים, בניסיון להפעיל לחץ על ההנהלה ולקדם את המשא ומתן, נקטו עובדי פלאפון בעיצומים קלים – בעיקר בתחום התיקון והמכירה של מכשירים ניידים. לא מן הנמנע כי העיצומים עשו את שלהם, שכן בימים האחרונים הגיעו העובדים להבנות עם ההנהלה, כאמור.

המשא ומתן על ההסכם הקיבוצי מתנהל בימים אלו בפורום מצומצם של שלושה נציגי הנהלת פלאפון ושני נציגי ועד העובדים. כחלק מהשגת הסכם קיבוצי, הצדדים דנים הן ברובד הארגוני, שנוגע לאיוש משרות, ניוד עובדים, נהלי פיטורי עובדים וכדומה, והן ברובד הכלכלי: עדכוני שכר, רווחה והטבות לעובדים, כגון דרישות הוועד לתוספת על עבודה בשעות הערב, הארכת הפסקות, השתתפות בגני ילדים וקייטנות, הגדלת דמי ההבראה, ועוד.

בסוף 2012 רשמו עובדי פלאפון הישג היסטורי בתחום יחסי העבודה הקיבוציים, אחרי שקיבלו לטובתם – בעקבות פנייתם לבית הדין הארצי לעבודה נגד הנהלת החברה – פסק דין תקדימי שניתן על ידי נשיאת בית הדין לעבודה, השופטת נילי ארד. בפסק הדין נקבע, כי אסור למעסיק להתערב או להפריע למהלך התארגנות של עובדים, מעסיק לא יטען שאסור לעובדים להצטרף לארגון עובדים ולא יקבע בחוזה העסקה אישי שעובד אינו רשאי להיות מיוצג על ידי ארגון עובדים. זמן קצר אחר כך נקבע כי ועד העובדים של פלאפון הוא ועד יציג, והחלו הדיונים לקראת השגת ההסכם הקיבוצי.

להערכת הצדדים, המשא ומתן עד להשגת ההסכם הסופי עשוי להימשך בין חודש לשלושה חודשים.

מפלאפון נמסר בתגובה: "פלאפון ונציגי העובדים מצויים בעיצומו של משא ומתן לקראת חתימה על הסכם קיבוצי".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. לקוח, בקרוב לשעבר

    שירות הלקוחות שלהם הוא פשוט מתחת לכל ביקורת. אי אפשר לתפוס נציג אנושי (רק אם אתה רוצה לקנות מכשיר חדש), ומפנים אותך לנציגה וירטואלית שלא עוזרת בכלום. אני בדרך לסיים את ההתקשרות עם החברה הזו, ואני הולך לקחת איתי את כל המשתמשים בארגון שלי. נראה שהחברה הזו עסוקה במאבקים פנימיים במקום להיאבק מול מתחרים ולתת שירות ברמה.

אירועים קרובים