יבמ השיקה גרסה חדשה למערכת המיינפריים

הענק הכחול הציג גרסה חדשה למערכת הוותיקה - zEnterprise BC12, שנועדה לתת פתרונות לניתוח צופה פני עתיד, מיחשוב ענן ומיחשוב נייד ● עוד השיקה יבמ מוצרי תוכנה ומערכות הפעלה משופרות, המיועדות לכל דגמי המחשבים המרכזיים

יבמ (IBM) השיקה גרסה חדשה של המיינפריים שלה, zEnterprise BC12, המתאימה לעסקים בכל הגדלים.

הגרסה החדשה של המערכת בת חמשת העשורים, נועדה, על פי הענק הכחול, לענות על מגמות העל המיחשוביות החדשות – ניתוח צופה פני עתיד (Analytics), מיחשוב ענן ומיחשוב נייד. אנליסטים ציינו כי כיום, יותר מתמיד, יבמ מציעה את אחת ממערכות המיחשוב המתקדמות טכנולוגית והיותר מאובטחות – ואף מחירה, המתחיל ב-75 אלף דולרים, אטרקטיבי לארגונים בכל הגדלים.

במקביל להצגת החומרה החדשה, יבמ השיקה גם מוצרי תוכנה ומערכות הפעלה משופרות, המיועדות לכל דגמי המחשבים המרכזיים שלה. הכלים החדשים של יבמ, על פי הכרזתה, מסייעים בהתמודדות עם עומסי עבודה חדשים, ומשפרים את הביצועים ואת התמורה למחיר, אותה ניתן להפיק מתשתיות קיימות.

השרת המרכזי החדש של יבמ מספק עוצמות עיבוד גבוהות, גמישות וטווח ויכולת מדרוג. הוא בנוי סביב מעבד מהיר יותר ב-4.2 ג'יגה-הרץ, וזיכרון כפול בהשוואה לקודמו. היכולת להגדרה ולהגדלה של הקיבולת במתכונת מדורגת מאפשרת ללקוחות הארגוניים לרכוש את הקיבולת ההולמת את צורכיהם ברגע נתון, ולהגדילה בהמשך בהתאם לדרישותיהם.

ביישומי מיחשוב ענן, zBC12 מאפשר לאחד ולהריץ עד 40 שרתים וירטואליים על גבי כל ליבה במעבד המרכזי, ובסך הכל עד 520 שרתים וירטואליים במכונה אחת, במחיר של החל מ-1 דולר ליום לכל שרת וירטואלי. על פי הענק הכחול, שרת zBC12 בודד מסוגל לחסוך ללקוח עד 55% מההוצאות הכרוכות בהרצת סביבות x86 מבוזרות.

המיינפריים הופך לשרת לינוקס
עוד הציגה החברה דגם של zBC12 המיועד לעבודה כשרת לינוקס (Linux) ארגוני, ELS (ר"ת Enterprise Linux Server), המתאים לארגונים המאופיינים בצמיחה מהירה ובעיקר בשווקים צומחים. שרת ELS כולל את מערכת החומרה, תשתית מכונות וירטואליות z/VM Hypervisor, וחבילת שירות לשלוש שנים. המערכת יכולה להריץ יותר מ-3,000 יישומים קיימים בסביבת לינוקס, והיא ניתנת להרחבה גם בעזרת כלי פתרונות אנליטיים – ELS for Analytics, וכלי תשתית ענן ליישומי לינוקס על גבי מיינפריים – Cloud-Ready for Linux on System z. בעקבות הידיעה על רכישתה של CSL הישראלית, יבמ תפשט עוד יותר את תהליכי ההקמה והניהול של סביבות לינוקס על גבי מערכות מיינפריים.

חומרה ותוכנה חדשות
הענק הכחול השיק פונקציות חומרה חדשות, המאפשרות חיסכון בעוצמת המעבד המרכזי ובנפחי האחסון, באמצעות דחיסת נתונים על גבי השרת. כך, למשל, ניתן למצוא אפיק קלט-פלט חדש, המאפשר צמצום של עד 80% בהשהיה בתקשורת ברשת.

בתחום הפתרונות והתוכנה, יבמ מציעה פתרונות חדשים בתחומי הניתוח האנליטי ומניעת הונאות בנקאות והונאות מס, בעזרת שדרוגים לתוכנה האנליטית של קוגנוס (Cognos), וכן של SPSS ו-DB2. פתרונות חדשים בתחום מיחשוב ענן ומובייל כוללים עדכונים לשילוב משופר ואבטחה גבוהה יותר של כלי CICS, טיבולי (Tivoli) ו-DB2.

מערכת אנליטית
עוד הושקה מערכת אנליטית חדשה, zEnterprise Analytics System 9710, המשלבת חבילה ארוזה מראש, הכוללת שרת zBC12 ובסיס נתונים DB2 10 על מנת להציע סביבה יעילה וחסכונית במיוחד לעיבודי ניתוח אנליטי.

בעולם מיחשוב ענן, יבמ מציעה שיפורים במערכת OMEGAMON for z/OS, המאפשרת מעתה זיהוי מהיר ומדויק יותר של בעיות ביצועים בסביבת הענן, כדי למזער את השפעותיהן העסקיות ולהרחיב את החשיפה לכלי ניתוח אנליטי.

על מנת לסייע ללקוחות בגישור על הפערים בין מכשירים ניידים ובין מידע ארגוני, הציגה יבמ תמיכה בהרצת JSON בסביבה הטבעית של המחשב המרכזי, ותקשורת בין JSON ובין מבני נתונים קיימים.

המהדורה החדשה של מערכת ההפעלה z/VM, בשם v6.3, מותאמת לעבודה בסביבת התקנים הפתוחים של Open Stack. היא תומכת בזיכרון אמיתי של טרה-בייט, ומאפשרת הרצה של שרתים וירטואליים רבים, במסגרת מכונה אחת.

מערכת ההפעלה z/OS 2.1 החדשה תומכת בחידושי החומרה של יבמ, ומציעה שיפורים בביצועים ובטווח המדרוג בסביבות עמוסות בנתונים. שיפורים בכלי הניהול, נמסר מהענק הכחול, מפשטים את משימות התפעול ותורמים להורדה נוספת במחיר תשתיות המיחשוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים