נוכלים מנצלים את לידת התינוק המלכותי ותאונת הרכבת בספרד לביצוע תרמיות דואר אלקטרוני

הם שולחים הודעות שכוללות תמונה של הנסיך החדש או קישור שנטען שמוביל סרטון של תאונת הרכבת בספרד, אולם בפועל, מי שנכנס לקובץ או לוחץ על הקישור "זוכה" בהשתלת תוכנה זדונית במחשב שלו ● ב-WebSense מציעים להתייחס בחשדנות להודעות שמופצות בתפוצה רחבה

מפיצי התרמיות בדואר האלקטרוני מנצלים שניים מהאירועים הבולטים ביותר שקרו באחרונה בעולם – תאונת הרכבת בספרד, שגבתה את חייהם של רבים, והולדת הנסיך החדש בבריטניה – כדי לבצע את זממם.

כריס בויד, חוקר מחברת האבטחה ThreatTrack Security, דיווח שהחברה גילתה תרמית שקשורה ללידתו של התינוק המלכותי כ-24 שעות בלבד לאחר שנולד. במסגרת התרמית מופץ קישור שנטען שמוביל לתמונות התינוק, אולם בפועל הוא מוביל לאתר שמשתיל קוד זדוני במחשב של מי שהגיע אליו. בתרמית אחרת מופצת תמונה של הנסיך החדש, בנם של ויליאם וקייט, כקובץ נספח ומי שינסו לפתוח אותו "יזכו" לקבל את התוכנה הזדונית.

בחברת האבטחה Dynamoo מדווחים על תרמית נוספת שבשורת הנושא שלה מצוין התינוק המלכותי, אולם התוכן עוסק בתאונת הרכבת בספרד. המשתמשים נקראים ללחוץ על קישור שנטען שמוביל לסרטון של התאונה וגם כאן, מי שלוחץ על הקישור מגיע לאתר שמשתיל קוד זדוני במחשב שלו.

ההמלצות של חברת האבטחה WebSense הן שמי שמקבל הודעות שמופצות בתפוצה רחבה "יוודא שמדובר בהודעה לגיטימית לפני שהוא לוחץ על קישורים או פותח קבצים נספחים. אתרי חדשות לגיטימיים לא נוהגים לשלוח תמונות או סרטונים בתפוצה רחבה ויש להתייחס בחשדנות להודעות כאלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים