טלמפ נסגרת; עשרות מעובדיה ייקלטו באינטל

גורמים בשוק העריכו שהסיבה לסגירת חברת ההזנק הישראלית היא היעדר יכולת להתמודד מול שירותי הניווט של ענקיות האינטרנט דוגמת גוגל ומיקרוסופט ● עשרות מ-250 עובדי החברה ייקלטו באינטל ישראל בפרויקטים שונים ● מאינטל נמסר בתגובה: "החברה מצויה כעת בתקופה של בחינה מחדש ועריכת סדר עדיפויות עסקי"

13 שנים לאחר שהוקמה ושנתיים לאחר שנרכשה על ידי אינטל (Intel) – טלמפ (Telmap) הישראלית נסגרת. הודעה על כך קיבלו עובדי החברה הבוקר (א').

עשרות מ-250 עובדי החברה, כך נודע לאנשים ומחשבים, ייקלטו באינטל ישראל בפרויקטים שונים. גורמים בשוק העריכו כי עילת הסגירה של חברת ההזנק הישראלית היא חוסר יכולת להתמודד מול שירותי הניווט של ענקיות האינטרנט דוגמת ווייז (Waze) אותה רכשה באחרונה גוגל (Google), כמו גם שירותי המיפוי של מיקרוסופט (Microsoft). יצוין כי כבר עם הרכישה, חלק מהאנליסטים הביעו תמיהה על הצעד של אינטל ושאלו מה לחברת חומרה בעולם התוכנות הנייד.

הסטארט-אפ הישראלי טלמפ הוקם בשנת 2000 ומונה 250 עובדים, 150 מהם בישראל והשאר באירופה. יותר מעשור שנים שימש כמנכ"ל החברה אורן ניסים, שכיום משמש בתפקיד בכיר באינטל, ומחליפו היה אורי קושניר. החברה מעניקה שירותי ניווט ומיקום ניידים. היא מספקת שירותי מפות ומיפוי של עסקים מקומיים, לצד שירותים מבוססי מיקום לטובת יישומים ניידים. התוכנות שלה מספקות מערכות ניווט רכב, שירותי ניהול ציי רכב, שירותי מיפוי אינטרנטיים ושירותים מבוססי מיקום באמצעות רשתות סלולריות. בין לקוחות החברה ניתן למנות את מפה, Mapminder הבריטית ו-EDT. מספר המשתמשים בשירותי טלמפ ברחבי העולם עומד על מיליונים, כאשר עיקר פעילותה הוא מול ספקיות טלקום ומפעילים סלולריים, ביניהם אורנג' (Orange FT Group), טלפוניקה (Telefonica), וודפון (Vodafone), ובארץ – מירס, סלקום, פלאפון ופרטנר, שמספקות את שירותיה כחלק מהיצע השירותים והתוכן שלהן. בנוסף, מספקת החברה שירותי תוכן מקומי, קישור בין המשתמשים ובין עסקים בקרבת מיקומם, דיווח על מכמונות מהירות, פקקי תנועה ורובד חברתי.

באוקטובר 2011 רכשה אינטל את טלמפ, בעבור סכום שלא פורסם, אולם בעיתונות הטכנולוגית הוא הוערך בסכומים הנעים בין 250 ל-350 מיליון דולרים. עד שנמכרה, הושקעו בחברה כ-70 מיליון דולרים. בעקבות הרכישה בוצעה פעילות טלמפ באופן עצמאי בתוך קבוצת השירותים והתוכנות ללקוחות פרטיים של אינטל, שם היא תמכה בזירת היישומים של החברה, AppUp. הקבוצה משמשת לקידום הארכיטקטורה של אינטל לפיתוח תוכנות ומורכבת, בין השאר, מהרכישות של ענקית האבטחה מק'אפי (McAfee) ושל ווינדריבר (Wind River).

הכנסות החברה נבעו משני מקורות: מפרסום ומהיות היישום חלק מחבילות גלישה של חברות הסלולר. בחודש פברואר השנה ניסתה טלמפ מודל עסקי חדש, שלא צלח: החברה מיתגה מחדש את מוצריה תחת השם M8 והשיקה יישום חינמי בכמה ארצות.

מאינטל נמסר בתגובה: "אינטל מצויה כעת בתקופה של בחינה מחדש ועריכת סדר עדיפויות עסקי. בשל כך, אינטל קיבלה החלטה לסגור את פעילות טלמפ ולהפסיק את פעילות המוצרים השירותים הפונה למשתמשים הפרטיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים