ארצות הברית: חמישה האקרים מואשמים בגניבת מיליוני מספרים של כרטיסי אשראי

הנאשמים ניהלו, על פי החשד, ארגון של האקרים במשך שבע שנים, גנבו לפחות 160 מיליון מספרים של כרטיסי אשראי וחיוב, וגרמו לנזקים של מאות מיליוני דולרים לחברות שונות, בהן ויזה ● לפי כתב האישום, הם שלחו זה לזה הודעות SMS בכל פעם שהצליחו להשתלט על נתונים, ולפעמים אפילו התעדכנו האם פריצתם התגלתה באמצעות Google news ● רק שניים מהנאשמים נעצרו עד כה

רשויות החוק בארצות הברית הצליחו לשים את ידיהן על ארגון של האקרים שפעל במשך שבע שנים, גנב לפחות 160 מיליון מספרים של כרטיסי אשראי וחיוב, וגרם לנזקים של מאות מיליוני דולרים. בסוף השבוע אף הוגש נגד חברי הרשת, ארבעה מהם רוסים ואחד אוקראיני, כתב אישום בבית המשפט בניו-ג'רזי.

לפי כתב האישום, הנפגעת העיקרית של רשת ההאקרים הייתה Heartland Payment Systems מפרינסטון – חברה לניהול כרטיסי חיוב ואשראי של עסקים קטנים. רק ממנה גנבו חברי הרשת מאז 2007 יותר מ-130 מיליון מספרי כרטיסים, מה שגרם לה הפסד של כ-200 מיליון דולרים. בין הנפגעות נמצאת גם ויזה (Visa), ממנה הם גנבו 800 אלף מספרים של כרטיסים.

כתב האישום מציין, כי החשודים שלחו זה לזה הודעות SMS בכל פעם שהצליחו להשתלט על נתונים, ולפעמים אפילו התעדכנו האם פריצתם התגלתה באמצעות התראות של Google news.

שלושה מהחשודים עדיין לא נעצרו והרשויות ממשיכות לחפש אחריהם. החשוד הרביעי עצור בארצות הברית והחמישי בהולנד, שם הוא ממתין להסגרה לידי ארצות הברית.

התביעה מסתמכת על מקרה משנת 2009, שהוביל לשליחתו למאסר בן 20 שנים של אלברט גונזלס ממיאמי. יחד עם פורצים אחרים, ביצע גונזלס גניבת נתונים, שנחשבה בזמנו לפריצה הגדולה ביותר מסוגה שהתגלתה בארצות הברית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים