חוקר האבטחה ברנבי ג'ק נמצא מת בדירתו בסן פרנסיסקו בגיל 35

"אדם קרוב" לג'ק מצא אותו מת בדירה, מספר ימים לפני שאמור היה להציג בהרצאה שיטות לפריצה של קוצבי לב ● הוא התפרסם לאחר שהצליח לגרום לכספומט לפלוט שטרות ותיאר שיטות לפרוץ למשאבות אינסולין ● לדברי סטיוארט מקלור, איש אבטחה ותיק, שעבד עם ג'ק במק'אפי, "השליחות שלו בעולם הייתה למצוא פרצות שגורמים זדוניים עלולים לנצל לרעה"

ברנבי ג'ק, חוקר אבטחה והאקר ידוע, שהצליח לגרום למכשירי בנק אוטומטיים לפלוט שטרות וסייע ליצרנים של ציוד רפואי לשפר את האבטחה של מכשירים מתוצרתם, נמצא בסוף השבוע מת בדירה בסן פרנסיסקו. ג'ק אמור היה להעביר הרצאה חשובה בוועידת ההאקרים שתיפתח בעיר ב-1 באוגוסט ולהציג בה שיטות לפריצה של קוצבי לב.

דובר המשטרה המקומית מסר, כי גופתו של ג'ק, יליד ניו זילנד, בן 35 במותו, נמצאה בדירה על ידי "אדם קרוב". סיבת המוות עדיין לא נמסרה אולם דובר המשטרה ציין, כי נשללה אפשרות של מעשה פלילי. ממשרד חוקר מקרי המוות נמסר, כי תבוצע בגופתו נתיחה שלאחר המוות, אך עשוי לחלוף עוד כחודש עד שתיקבע הסיבה המדויקת שבגללה ג'ק מת.

ג'ק היה אחד הבולטים מ-"ההאקרים הלבנים" (White hat) – אלה שפועלים על מנת לאתר פרצות אבטחה לפני שישמשו גורמים עבריינים. הוא התמחה באיתור פרצות במחשבים מוטבעים, דוגמת אלה המותקנים במכשירי בנק אוטומטיים או בציוד רפואי. ג'ק זכה באותות הוקרה בוועידות אבטחה רבות על עבודתו ויצרנים של ציוד ביצעו שיפורי אבטחה במוצריהם בעקבות המחקרים שלו.

הרצאתו של ג'ק בוועידת Black Hat אמורה הייתה לעסוק בשיטות לפריצה של קוצבי לב ודפיברילטורים המושתלים בגוף. בראיון שהעניק לא מכבר לסוכנות הידיעות רויטרס (Reuters) הוא טען שביכולתו להרוג אדם ממרחק של 10 מטרים על ידי תקיפה של השתל שבגופו.

"הוא היה נחוש למצוא פרצות אבטחה לפני העבריינים", אמר סטיוארט מק'לור, איש אבטחה ותיק, שהיה אחד המעסיקים הראשונים של ג'ק ועבד לצידו במק'אפי (McAfee). "השליחות שלו בעולם הייתה למצוא פרצות שגורמים זדוניים עלולים לנצל לרעה".

פרסומו של ג'ק היה ב-2010, לאחר שהציג כיצד הוא גורם למכשיר בנק אוטומטי לפלוט עבורו שטרות. הסרטון המתאר את הפריצה זכה למיליוני צפיות ביו-טיוב (YouTube). שנתיים לאחר מכן, במסגרת עבודתו במק'אפי, הוא פרסם מחקר שמתאר שיטות לפרוץ למשאבות אינסולין. בעקבות המחקר ביצעה יצרנית המשאבות Medtronic שיפורים בתכנון שלהן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים