סקירה: Xperiz Tablet Z – טאבלט שבניגוד למגמה בשוק, נשאר נאמן למסך ה-10.1 אינץ'

הטאבלט של סוני אמנם מנוגד למגמה של הליכה למסכים קטנים יותר, של 7 אינץ', אבל המידות האחרות שלו לא היו מביישות את הטאבלטים האחרים שיצאו באחרונה ● מדובר באחד הטאבלטים החדשים הטובים, שעבר את המבחנים בהצלחה, אולם אחד החסרונות שלו הוא היותו יקר ● ציון: 87

אחת המגמות הבולטות כיום בשוק הטאבלטים היא המעבר לקטן, עם מכשירים של 7 אינץ'. למעשה, רוב המכשירים המוכרזים מתהדרים במסכים הקטנים האלה. הם זולים יותר, קלים יותר ועדיין מספיק גדולים כדי להיחשב טאבלטים. על הרקע הזה היה מאוד מעניין לבדוק מכשיר גדול יותר – ה-Xperiz Tablet Z של סוני (Sony), שמציע מסך בגודל ה-"תקני" לשעבר, של 10.1 אינץ', לצד משקל ודקיקות שלא מביישים גם את הטאבלטים הזעירים שמציפים את השוק כיום: עובי של 6.9 מ"מ ומשקל של 495 גרם בלבד.

ה-Tablet Z הוא יותר מזה. מדובר בטאבלט שתומך בתקני IP57 ו-IP55, מה שאומר שהוא יכול לעבוד למשך חצי שעה גם כשהוא מתחת למים בעומק של עד מטר אחד ולגלות עמידות בתנאי אבק וחול לא קלים, בלי להתקלקל. זה אומר שתוכלו, לדוגמה, להציג על המסך שלו ספר אלקטרוני ולקרוא בו כמה עמודים תוך כדי שאתם עושים אמבטיה או מקלחת, מבלי כל חשש שהוא יפסיק לתפקד. עם זאת, בדקתי את המכשיר תחת זרם מים ומצאתי שמסך המגע לא ממש שמיש, אולם גם כאן, אין מה לחשוש לשלום המכשיר: מיד לאחר שהוצאתי וניגבתי אותו הוא חזר לתפקד כרגיל.

כדי שהוא יתפקד במים, המחברים השונים שנמצאים בהיקפו של המכשיר, החל בחיבור האוזניות בגודל 3.5 מ"מ, דרך חיבור microUSB המשמש גם לטעינה ועד לחריץ הרחבת זיכרון וכניסת ה-microSIM, נמצאים תחת כיסויי גומי מיוחדים. כיסויים אלה משתלבים היטב במראה הכללי של הטאבלט, שמאופיין בקווי עיצוב עדינים ואחידים שמשולבים בפינות מעוגלות וממצבים אותו כאחד הטאבלטים היותר נאים שאפשר למצוא בסביבה.

הטאבלט החדש מצויד במעבד Snapdragon S4 Pro של קוואלקום (Qualcomm), שארבע הליבות שבו, שפועלות במהירות של 1.5 ג'יגה-הרץ, מבוססות על ארכיטקטורת ה-Krtiat שלה. משום מה בחרו בסוני שלא לנצל את מלוא המהירות שניתן להוציא מהמעבד הזה, 1.7 ג'יגה-הרץ, אבל בכל מקרה, מדובר במעבד הדור הקודם של החברה, שלא יכול להתחבר, לפחות על הנייר, עם מעבדי ה-Snapdragon החדשים שלה. השבב הגרפי המובנה, Adreno 320, לא נמצא בשורה הראשונה מבחינת איכויות, אם כי הוא לא רחוק משם. מעבר לכך מצויד המכשיר ב-2 ג'יגה-בייט זיכרון RAM. נפח זיכרון האחסון הפנימי במכשיר שבדקתי היה 16 ג'יגה-בייט ואפשר להרחיב אותו באמצעות כרטיס זיכרון microSD עד ל-64 ג'יגה-בייט נוספים.

כמו הטלפון החכם גלקסי S4 של סמסונג (Samsung), מצויד הטאבלט Tablet Z בעינית אינפרא-אדום שמאפשרת שימוש ביישום שלט רחוק כדי לשלוט במספר גדול של אביזרי בידור ממגוון יצרנים המצויים אצל רובנו בבית. יישום זה הוא אחד היישומים הבודדים שהוסיפה סוני מעל גרסת האנדרואיד (Android) שעליה מבוסס המכשיר – 4.1.2. יישומים אחרים מאפשרים העברת קבצים ושיתוף מסכים, וכן הדמיה של הווקמן הוותיק של החברה, כדי להקשיב למוזיקה. תוספת אחרת היא אפשרות לבחור במספר ערכות נושא המעניקות, כל אחת בדרכה, אופי שונה למכשיר.

המסך הוא אחד הדברים האיכותיים ביותר שיש לטאבלט הזה להציע. הוא ניחן בתצוגת 1,920×1,200 פיקסלים חדה וברורה והצבעים מוצגים בו היטב, ברוויה נכונה. היכולת הזאת מושגת בזכות מנוע ה-BRAVIA 2 הקנייני של סוני. חוויית הצפייה איכותית והמסך שומר על איכות התמונה גם בעת שמביטים בו בזוויות חדות. נכון שהמסך קצת מבריק מדי, אבל הוא מציע בהירות שמספקת יכולת לעבוד גם באור שמש.

בשלב המבחנים הופתעתי לטובה, לאור העובדה שהמעבד של ה-Tablet Z הוא מדור אחד אחורה, מה גם שהחברה מחזיקה את הרסן בכך שהיא מונעת שימוש בפוטנציאל המלא שלו. ציון של 7,844 נקודות במבחן Quadrant Standard Edition היה שני רק לציון שהוצאתי מהגלקסי S4 והטוב מכל הטאבלטים שבחנתי באחרונה. תמונה דומה קיבלתי במבחן הפרודוקטיביות של Smartbench 2012, עם 4,891 נקודות. עם זאת, במבחן המשחקיות, הטאבלט החדש לא הצליח להתמודד עם מכשירים שמבוססים על מעבדי ה-Tegra 3 של Nvidia. אם תרצו, זו הוכחה שהשבבים הגרפיים שמייצרת החברה עדיין טובים יותר מאלה שמציעות המתחרות כיום בשוק.

עובדה זו לא צריכה לגרום לחשש בנוגע לביצועיו של המכשיר בתחום המשחקים: ה-Tablet Z בהחלט מוכן למשחקים ובמבחן Epic Citadel, ברזולוציית מסך כמעט מלאה וב-HD, הוא הגיע ל-56.4 פריימים לשנייה. מדובר במבחן בדיקה למנוע ה-Unreal 3 של Epic, מה שאומר שגם משחקי תלת ממד, כולל משחקי יריות בגוף ראשון, לא אמורים להיתקל במכשיר הזה בבעיות. ציון של 5,733 במבחן 3DMark רק הוכיח זאת. בסיכומם של מבחנים, מבחינת ביצועים, הטאבלט החדש עומד בציפיות ואולי אפילו עולה עליהן במקצת.

גם הסוללה של המכשיר הפגינה ביצועים משביעי רצון. מדובר בסוללת 6,000mAh – שאינה ניתנת לשליפה – והיא אפשרה לי לשחק עם הטאבלט, להתקין יישומים, לצפות בכמה תוכניות טלוויזיה וגם קצת לקרוא. יחד עם כל זאת, היא החזיקה במשך כמעט 48 שעות (ללא שימוש ברשת סלולרית). סביר להניח שהמצב ישתנה בעת שימוש ממושך במשחקים עם גרפיקה כבדה, שיסחטו את יכולות המעבדים. בתנאי גרפיקה ועיבוד קיצוניים וממושכים חשתי במעט התחממות בחלקו האחורי התחתון של המכשיר, אבל לא הופתעתי מכך יתר על המידה. זה קורה כמעט לכולם.

בשורה התחתונה, מדובר באחד הטאבלטים הטובים כיום בשוק במגזר ה-10.1 אינץ', שרק המחיר הגבוה מאוד שלו – 3,199 שקלים בחנויות – פוגם באווירה הכללית.

הציון הסופי: 87

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים