מוזילה מתכננת ממשק שיגדיל את אפשרויות ההתאמה האישית בפיירפוקס

לפי התכנון של מוזילה, ממשק התכנות לא ישתמש בהיסטוריית הגלישה של הדפדפן כדי לזהות את התכנים שמעניינים את הגולש, לכאורה, כך שהפרטיות אמורה להישמר ● במקום זאת, המטרה היא להשאיר את השליטה בידי המשתמש: הוא זה שיגדיר את רשימת תחומי העניין שלו והוא זה שיאשר באילו אתרים להשתמש

עוד גרסה על המדפים. פיירפוקס

מוזילה (Mozilla) מתכננת בימים אלה ממשק תכנות שיאפשר התאמה אישית גדולה יותר של התכנים המוצגים באתרים באמצעות הדפדפן שלה, פיירפוקס (Firefox). לפי התכנון, הממשק לא ישתמש בהיסטוריית הגלישה של הדפדפן כדי לזהות את התכנים שמעניינים את הגולש, לכאורה, כך שהפרטיות אמורה להישמר. במקום זאת, הוא יתייחס לרשימת תחומי עניין אותה יבנה המשתמש ויבחר בעצמו.

הממשק החדש יאפשר, באתרים שיהיו בנויים לכך, להציג תכנים תוך הדגשת החומרים שמעניינים את הגולש המסוים. כך, לדוגמה, יוכל גולש שמתעניין בטכנולוגיה, מרוצי מכוניות וחלל לקרוא באתר חדשות קודם כל תכנים בתחומים אלה. אתרים אחרים, למשל חנות היישומים של פיירפוקס, ידעו לזהות את תחומי העניין הללו ולהציג קודם כל תוספים ויישומים שקשורים אליהם.

לפי מוזילה, המטרה היא להשאיר את השליטה בידי המשתמש: הוא זה שיגדיר את רשימת תחומי העניין שלו והוא זה שיאשר באילו אתרים להשתמש, כאשר ייתקל באתרים שיודעים לעשות שימוש בממשק התכנות הזה.

אירועים קרובים