חמש סוכנויות ביון מערביות מנתקות קשרים עם יצרנית המיחשוב לנובו

גורמי ביטחון בבריטניה, אוסטרליה, ניו זילנד, קנדה וארצות הברית השעו קשר עם היצרנית הסינית לאור בעיות אבטחה חמורות, בהן פגיעויות מסוג "דלת אחורית" המאפשרת השתלטות מרחוק ● תגובת החברה: "הפרטיות של נתוני הלקוחות היא בעדיפות עליונה עבור לנובו"

לנובו (Lenovo), יצרנית המיחשוב הסינית, הושעתה מאספקת ציוד לרשתות סוכנויות הביון המערביות עקב בעיות אבטחה חמורות – כך עולה מדיווח של העיתון האוסטרלי Financial Review. העיתון מצטט גורמים עלומי שם בבריטניה באוסטרליה, שאישרו בפניו את הסיפור. ההשעייה מתייחסת גם לסוכנויות הביון בארצות הברית, קנדה וניו זילנד.

ההחלטה מסתמכת על דו"ח שנכתב לפי כעשור, לפיו במוצרים של לנובו קיימות פגיעויות מסוג "דלת אחורית" בקושחה ובחומרה. פגיעויות אלו יכולות לאפשר למשתמשים מרוחקים לחדור למחשב ולקחת עליו שליטה, וזאת גם ללא ידיעתו של המשתמש. סיכון מסוג זה, מטבע הדברים, אינו יכול להתקיים בתחומי פעילות ביטחונית ומודיעינית.

למרות שסוכנויות הביטחון בבריטניה, אוסטרליה, ניו זילנד, קנדה וארצות הברית הפסיקו להשתמש בציוד של היצרנית הסינית, החברה ממשיכה להיות ספקית IT עבור הממשלים השונים. כזכור, לנובו רכשה את עסקי המיחשוב האישי של יבמ (IBM) ב-2005, כך שנראה כי אז בוצעה הבדיקה.

"אנחנו מופתעים מההתפתחות הזו מכיוון שלנובו ממשיכה להיות בקשרים הדוקים עם משרדי הממשלה האוסטרלית", הגיבה החברה. "הפרטיות של נתוני הלקוחות היא בעדיפות עליונה עבור לנובו, לאורך כל קבוצות המשתמשים. אנחנו בטוחים במוצרים שלנו, וגם ביחסים שיש לנו עם לקוחות גדולים במגזר הפרטי והציבורי בכל רחבי העולם".

יצוין, כי דו"ח שפורסם בקונגרס האמריקני טען שיצרניות הטלפונים הסיניות חוואווי (Huawei) ו-ZTE מהוות סכנה ביטחונית לארצות הברית.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יובל

    ןמה עם שירותי הביטחון והגופים הציבוריים במדינת ישראל? כנראה שאבטחת מידע לא ממש מעניינת אותם...

אירועים קרובים