מייקל דל: אשאר בחברה גם אם הצעת הרכש שהגשתי תידחה

מייסד דל הבטיח שלא יעזוב את החברה, תהיה אשר תהיה התוצאה של מאבק השליטה עליה, אולם אין בכוונתו לתמוך במכירת נכסים או בעסקות ממונפות ● "אני מוכן להילחם ומחויב לעשות את מה שאני מאמין שהוא הטוב ביותר לחברה", אמר בראיון לוול-סטריט ג'ורנל

תהיה אשר תהיה התוצאה של מאבק השליטה על דל (Dell), בכוונת המייסד, מייקל דל, להישאר בחברת המחשבים שהקים – כך הוא אמר בראיון לוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal). לדבריו, הוא לא מתכוון לעזוב את החברה גם אם בעלי המניות ידחו בהצבעה את הצעת הרכש שהגיש. עם זאת, אין בכוונתו לתמוך במכירת נכסים או בעסקות ממונפות. זאת, בניגוד למשקיע האקטיביסט קרל אייקן, שהגיש הצעה נגדית, שאמורה להיות ממומנת מהלוואות.

"מנקודת המבט שלי כיום, אני מאמין שהאתגרים שעמם נתמודד כחברה ציבורית, ובכלל זה מאבקי שליטה, יהיו משמעותיים. אולם, אני מוכן להילחם ומחויב לעשות את מה שאני מאמין שהוא הטוב ביותר לחברה", אמר דל.

ביחד עם חברת ההשקעות סילבר לייק (Silver Lake) הוא הודיע לא מכבר על הגדלת הסכום שהוא מוכן לשלם לבעלי המניות במסגרת העסקה שנועדה לשוב ולהפוך את דל לחברה פרטית ל-13.75 דולרים למנייה. דל דורש שההחלטה תתקבל ברוב רגיל, בניגוד לדרישה לפיה קולות של בעלי מניות שלא יצביעו ייחשבו כקולות נגד הצעתו.

אייקן, לעומת זאת, שבבעלותו 8.7% ממניות החברה, טוען שההצעה של דל נמוכה מדי ומציע לרכוש 1.1 מיליארד מניות תמורת 14 דולרים למנייה. לאחר שעלו ספקות ברצינות הצעתו הודיע אייקן, כי כבר הבטיח הלוואות מבנקים ומשקיעים מוסדיים בסכום כולל של 5.2 מיליארד דולרים למימון העסקה. ההצבעה, שכבר אמורה הייתה להיערך, נדחתה לאחר שמייקל דל ושותפיו ראו שלא יהיה להם רוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים