צ'ארלס נג, הונג קונג: "אנו מהווים גשר בין המזרח למערב עבור חברות הזנק ישראליות"

"הונג קונג היא פלטפורמה מדהימה לחדשנות וליזמות, עם הקלות ופטורים במסים, עם ממשלה המחויבת לחדשנות ועם פוטנציאל לקשירת קשרים עסקיים עם מובילי המשק המקומי", אמר נג - שותף-מנהל במחלקה של ממשלת האזור המנהלי המיוחד של הונג קונג, שהוקמה במטרה לקדם השקעות באזור

"אנו המרכז הפיננסי של סין ומהווים את כור ההיתוך והגשר המחבר בין המזרח למערב. לכן, הונג קונג היא מקום מיטבי עבור חברות הזנק ישראליות", כך אמר צ'ארלס נג, שותף-מנהל ב-InvestHK – מחלקה של ממשלת האזור המנהלי המיוחד של הונג קונג (HKSAR), שהוקמה במטרה לקדם השקעות באזור. המחלקה בראשה עומד נג מתמקדת בהשקעות זרות ישירות ועוסקת בתמיכה בעסקים מחו"ל או מתת-היבשת הסינית המצויים בתחילת פעילותם, ובכאלה המעוניינים להרחיב את פעילותם בהונג קונג.

נג דיבר בפתח אירוע שנערך אמש (ב') בקמפוס TLV של גוגל (Google), במסגרתו משלחת בחסות המטה לקידום השקעות של ממשלת הונג קונג הגיעה ארצה ונפגשה עם יזמים ישראלים, משקיעים, נציגי חברות ישראליות גדולות ומנהלי קרנות הון סיכון. זאת, במטרה להציע להם להתחיל או להרחיב את פעילותם לתוך אסיה, על ידי הקמת סניף או העברת הפעילות – במקרה של חברות הזנק – לאי הסיני.

נג אמר באירוע, כי "InvestHK מספקת ייעוץ ללא עלות ושירותים מותאמים אישית, כדי לסייע לעסקים להצליח בכלכלה התוססת של הונג קונג, ולאפשר להם לפרוח בכל אזור אסיה". לדבריו, "הונג קונג היא פלטפורמה מדהימה לחדשנות וליזמות. זה הזמן הנכון לחבר בין מזרח למערב במקום המהווה אזור סחר חופשי בלב אסיה, עם הקלות ופטורים במסים, עם ממשלה המחויבת לחדשנות ועם פוטנציאל לקשירת קשרים עסקיים עם מובילי המשק המקומי. אנו המקום הנכון עבור ישראל, אומת הסטארט-אפים".

משה אשכנזי, נשיא Add-On APAC Innovative Solutions. צילום: ענבל רוז"איננו ידועים בחדשנות", אמר נג, "אף שאנו חדשניים. אנו מספר שבע בעולם בחדשנות ובמקום הראשון באסיה. יש לנו את כל הרכיבים הנדרשים להצלחה עבור סטארט-אפים".

נג סיפר, כי מטה קידום ההשקעות של ממשלת הונג קונג השיק את תכנית StartmeupHK לחיזוק הונג קונג כיעד המבטיח ביותר לחברות טכנולוגיה באסיה. "הונג קונג היא אחת הכלכלות הפורחות והיציבות בעולם, ושמנו לנו כיעד מרכזי להפוך למרכז הטכנולוגיה, ההיי-טק, הפיתוח והסטארט-אפים בעולם. ממשלת הונג קונג שמה לה כמטרה להפוך למרכז מהגדולים והמבטיחים בעולם לפיתוח. היא משקיעה מיליארדי דולרים בתמיכה, ייעוץ, הקמת תשתיות ומתחמי פיתוח טכנולוגי ענקיים ומתקדמים. המטרה היא לאפשר לחברות, משקיעים ויזמים – לפתח, ליצור ולהקים מרכז עסקי, במיטב התנאים והתמיכה המקצועית וליהנות מייעוץ וקשרים עסקיים ענפים לקידום מוצריהם בכל אזור אסיה".

הוא ציין, כי InvestHK ערכה יותר מ-2,900 פרויקטי השקעות, ויצרה יותר מ-33 אלף מקומות תעסוקה בשנה הראשונה לתחילת, או הרחבת פעילות העסקים, עם השקעה של יותר מ-76 מיליארד דולר הונג קונגי.

תכנית StartmeupHK, אמר נג, "כוללת תחרות בינלאומית ליזמים חדשניים ומשפיעים. שיא התחרות יהיה אירוע בן שבוע בדצמבר 2013, בו 12 מתמודדים נבחרים יוזמנו להונג קונג, שם תינתן להם גישה לשותפים עסקיים, משאבים פיננסיים, ידע שיווקי והזדמנויות שיווקיות. יש להגיש מועמדות עד ה-26 באוגוסט. זכאים להשתתף יזמים מתחילים או סדרתיים המעוניינים בהתרחבות גלובלית באסיה, באמצעות פעילות עסקית ומו"פ בהונג קונג".

"יש באי 7,250 סניפים של חברות מערביות", הוא סיכם. "אנו רוצים פה עוד חברות ישראליות. אנו 'עמק הסיליקון' החדש באסיה, והממשלה משקיעה רבות ומחויבת ליצירת סביבה תומכת לסטארט-אפים ולחברות טכנולוגיה. כפי שהונג קונג הפכה בתוך פחות משנתיים למרכז הגדול בעולם לסחר אומנות ויינות איכות, כך בקרוב מאוד היא תהפוך למרכז הפיתוח מהגדולים בעולם וכמובן המרכזי באסיה".

יונתן שטרנברג, EDIמשה אשכנזי, נשיא Add-On APAC Innovative Solutions, הוא איש עסקים החי בהונג קונג כבר 11 שנים. בעבר היה אשכנזי נשיא אורבוטק (Orbotech) פסיפיק. החברה בראשותו, אמר, פועלת ממרכז בהונג קונג, "והיא מעניקה פלטפורמה עסקית לחברות טכנולוגיות השואפות להתפתח באסיה. אם יש לכם מוצר שכבר מכרתם בכמה מקומות, וכעת אתם רוצים לערוך לו התאמה מקומית למזרח ולהחדירו לשוק זה – הונג קונג היא המקום. הרשת העסקית ליצירת שותפים טובה, ולמרות יוקר המחיה הגבוה, הרי שהנתון משתקלל עם הפטור ממסים".

לדבריו, "אני רואה את המהלך של ממשלת הונג קונג, לייסד ולמצב אותה כמרכז טכנולוגי בעל משקל בזירה הבינלאומית – מהלך אסטרטגי. זו מקפצה והזדמנות יוצאת דופן עבור חברות טכנולוגיה ישראליות, בעיקר אלו שסיימו את פיתוח המוצר והנמצאות בשלבי הצמיחה הראשונים שלהן. כמי שמנהל עסקים מבוססי טכנולוגיה באסיה יותר מעשור, אני מאמין שחברות טכנולוגיות ישראליות הפועלות באסיה מתוך הונג קונג – מצליחות בשיעור גבוהה. הונג קונג היא המפתח לאזור אסיה-פסיפיק".

הוא סיכם באומרו, כי "חשוב לי מאד שהישראלים יהיו כאן, כדי לחולל הצלחות עסקיות לתועלתם הם ולתועלת כלכלות ישראל והונג קונג".

יונתן שטרנברג מחברת EDI, נציגת InvestHK בישראל, אמר באירוע כי "InvestHK, תוך שיתוף פעולה הדוק עם המגזר הפרטי וגופים אחרים בהונג קונג, מקדמת את פעילות הסטארט-אפים וחברות הטכנולוגיה בעיר. יש ליזמים ולחברות ישראליות ממגזרי ה-ICT, ההיי-טק וחברות הפועלות בתחומי ערים חכמות הזדמנות לפתח מהונג קונג את הפעילות בסין בפרט ובאסיה בכלל".

אירועים קרובים