מחקר: 97% ממנהלי אבטחת המידע חוששים ממתקפה קיברנטית; חמישית מהם לא יודעים אם הם מותקפים

יותר משני שליש ממנהלי אבטחת המידע שנסקרו במחקר של חברת האבטחה ThreatTrack מודאגים מכך שהארגונים שלהם עלולים להיות פגיעים בעקבות נוזקות, קודים זדוניים או מתקפות APT ● למעלה משליש מודאגים יותר מאובדן קניין רוחני וסודות מסחריים ● למרות הדאגה, פעילות האבטחה שלהם מועטה: ל-42% מהארגונים אין צוות תגובה לאירועי אבטחה וכמעט מחצית לא משתמשים בכלים לניתוח נוזקות מתקדמות

97% ממנהלי אבטחת מידע בארגוני ענק בארצות הברית חוששים מפני מתקפה או ריגול קיברנטיים, אולם חרף הדאגה, כחמישית מהם מעידים שהם כלל לא יודעים האם מתנהלת נגדם מתקפה שכזו – כך עולה ממחקר חדש.

המחקר נערך על ידי מכון Opinion Matters עבור חברת האבטחה ThreatTrack. השתתפו בו 200 מנהלי אבטחה בארגונים גדולים בארצות הברית, שתקציבי האבטחה השנתיים של כל אחד מהם עומד על יותר ממיליון דולרים.

לפי המחקר, יותר משני שליש (69%) ממנהלי אבטחת המידע מודאגים מכך שהארגונים שלהם עלולים להיות פגיעים בעקבות נוזקות, קודים זדוניים, מתקפות ממוקדות ומתמשכות (APT), טקטיקות מתוחכמות ופשעים קיברנטיים אחרים. לעומת זאת, יותר משליש (36%) מהמנהלים השיבו שהם מודאגים יותר מהאפשרות של אובדן קניין רוחני וסודות מסחריים בשל פריצה, מאשר החשש מפני אובדן מידע פרטי ואישי אודות הלקוחות, דוגמת נתונים של כרטיסי אשראי, מספרי ביטוח לאומי או רשומות רפואית.

עם זאת, הדאגה של מנהלי האבטחה משפיעה אך במעט על פעילות אבטחת המידע וההגנה מפני סייבר בארגונים שמעסיקים אותם. 42% מהם דיווחו שאין לארגונים צוות תגובה לאירועי אבטחה וסייבר בארגון וכמעט מחצית (47%) ציינו שהם לא עושים שימוש בכלים לניתוח נוזקות מתקדמות.

לדברי ג'וליאן ווייטס, מנכ"ל ThreatTrack, "ארגונים עומדים בפני גל חסר תקדים של איומים ממוקדים ומתוחכמים ביותר, שביכולתם להתחמק מטכנולוגיות מסורתיות לזיהוי נוזקות ורוגלות. הדרך היחידה להיאבק באיומים אלה ביעילות היא שילוב של אנשי מקצוע אבטחת סייבר מיומנים, שמצוידים בכלי ניתוח חזקים של תוכנות זדוניות. חברות שלא מעסיקות את התמהיל הנכון של אנשים, תהליכים וטכנולוגיה הופכות את עצמן למטרות מעולות של פושעים קיברנטיים רעים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים