תביעה ייצוגית נגד אפל: עובדים בחנויות דורשים שכר תמורת זמן הבדיקות בתיקיהם

שני עובדים לשעבר של אפל בחנויות בארצות הברית תובעים את החברה בטענה שהיא מחייבת את העובדים לעבור שתי בדיקות ביום, מה שמצריך עמידה בתור של עשרות שעות במצטבר - ללא שכר

הדרישה של אפל (Apple) מעובדי חנויות החברה לעבור שתי בדיקות של תיקיהם האישיים ביום משמשת כעת נושא לתביעה ייצוגית מצד עובדים לשעבר, שדורשים ממנה לשלם להם על עשרות שעות, בסך הכול, שלטענתם שהו בהן בבדיקות.

התביעה הוגשה לבית המשפט בסן פרנסיסקו על ידי שני עובדים לשעבר, אחד מחנות של אפל בניו-יורק ושני מחנות שלה בלוס אנג'לס. העובדים, אמנדה פלרקין ודין פל, שהועסקו על ידי אפל כאנשי תמיכה בלקוחות בחנויותיה, טוענים שנאלצו לעמוד בתור זמן רב כדי שמנהלי החנות יוכלו לחפש בתיקים האישיים שלהם ולוודא שאינם מבריחים הביתה סחורה מהחנות.

הם חישבו שהזמן הכולל שבילו בתור ובבדיקות מסתכם בעשרות שעות, שעליהן מגיע להם שכר כולל של כ-1,500 דולרים לשנה. על פי כתב התביעה, "אפל חישבה את השכר, וממשיכה לחשב אותו, בדרך לא חוקית ומשום כך היא חייבת לעובדים, שמועסקים לפי שעות בארצות הברית, מיליוני דולרים כמשכורת ותגמולים על שעות נוספות".

עוד טוענים התובעים, כי "אפל מחייבת את העובדים לפי שעה להמתין בתור ולעבור שתי בדיקות אבטחה שכוללות חיפוש בתיקים והזמן שהן נמשכות אינו מחושב על ידה כזמן עבודה. פעם אחת הבדיקה מתרחשת כשהם יוצאים להפסקת אוכל ופעם נוספת לאחר שהם מחתימים שעון, בתום המשמרת". משום כך, על פי התביעה, אפל עברה הן על חוקי העבודה הפדרליים והן על החוקים של מדינות ניו-יורק וקליפורניה.

אפל לא מסרה תגובה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים