דיווח ברוסיה: משטרת מוסקבה תפעיל מעקב אחרי כרטיסי SIM ברכבת התחתית

העיתון איזווסטיה דיווח, כי המשטרה המקומית תפעיל בקרוב מכשירים שיוכלו לקרוא נתונים מכרטיסי SIM, ממרחק של עד חמישה מטרים, ולאתר מכשירים גנובים ● החוק הרוסי אמנם אוסר על מעקב אחרי אנשים ללא צו, אולם אין במדינה שום חוק שאוסר על מעקב אחרי "רכוש חברה" - והמשטרה המקומית מכלילה גם את כרטיסי ה-SIM תחת הגדרה זו

משטרת מוסקבה תתחיל להפעיל בקרוב מכשירים שיוכלו לקרוא נתונים מכרטיסי SIM במכשירי הטלפון של הנוסעים ברכבת התחתית – כך על פי ידיעה שפורסמה בעיתון הרוסי איזווסטיה. המטרה היא, על פי הדיווח, "ללכוד גנבים של טלפונים סלולריים". המעקב יופעל אחרי כל הנוסעים ברכבת התחתית ולא, נניח, רק אחרי חשודים פוטנציאליים.

העיתון ציין שמפקד משטרת המטרו של מוסקבה טען, כי המכשירים החדשים יוכלו לקרוא את הנתונים שבכרטיסי SIM ממרחק של עד חמישה מטרים, אולם לא ברור מהידיעה כיצד זה ייעשה. כך או כך, המכשירים יתריעו בפני השוטרים אם יתגלה מכשיר המופיע ברשימת המכשירים הגנובים, והנוסעים שברשותם הוא יתגלה יסומנו בטלוויזיות במעגל סגור.

החוק הרוסי אוסר על מעקב אחרי אנשים ללא צו, אבל אין שום חוק האוסר על מעקב אחר "רכוש חברה". על פי הפרשנות של משטרת מוסקבה, כרטיסי SIM נופלים בהגדרה הזאת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים