פרשת שוחד בארצות הברית: ספקית שילמה 2.3 מיליון דולרים לשני מנהלי מיחשוב בכירים

לטענת הממשל האמריקני, התרמית נמשכה שנים, והסכום שולם במסגרתה למנהל המיחשוב הראשי של חברה גדולה, שמספקת שירותי ניהול בתחום הבריאות, ולמנהל מסדי נתונים ● הרשויות בארצות הברית הגישו כתבי אישום נגד שמונה מעורבים לכאורה בפרשה

שמונה בני אדם מואשמים בארצות הברית בפרשת שוחד רחבת היקף שכללה, בין השאר, חברות מזויפות, חשבוניות כוזבות ושירותי ייעוץ מפוברקים. לטענת הממשל האמריקני, התרמית נמשכה שנים, ובסך הכול שולם במסגרתה סכום של כ-2.3 מיליון דולרים כשוחד לשני מנהלי מיחשוב בכירים, ובהם מנהל המיחשוב הראשי של חברה גדולה, שמספקת שירותי ניהול בתחום הבריאות.

הרשויות הגישו באחרונה את כתבי האישום בפרשה והפרטים מופיעים גם בהודעות שפרסמו משרד התובע של המחוז הדרומי בניו-יורק וסוכנויות פדרליות נוספות, בהן השירות החשאי של ארצות הברית.

במסגרת התרמית קיבלה ספקית מהחברה בין 105 ל-115 דולרים לשעה תמורת העסקת מנהלי מסדי נתונים. הספקית שמרה לעצמה 62 דולרים לשעה והיתרה שולמה לכאורה כשוחד לשני אנשים: מנהל המיחשוב הראשי של החברה והמנהל המופקד בה על מנהלי מסדי הנתונים. החיובים החודשיים הסתכמו באלפי דולרים.

שמה של החברה שנפלה קורבן לפרשה לא נזכר בכתבי האישום ובהודעות שפרסמו הגורמים הרשמיים, אך שמותיהם של העובדים פורסמו, ומהם ניתן ללמוד שמדובר בחברה בשם MultiPlan מניו-יורק. דוברת MultiPlan אישרה ששני האנשים ששמם מוזכר בכתב האישום הם עובדי החברה לשעבר.

השמות של העובדים המדוברים הם אניל סינג, בן 40, סגן נשיא בכיר ומנהל המיחשוב הראשי לשעבר, וקית בוש, בן 41, המנהל שהיה מופקד על מנהלי מסדי הנתונים. על פי כתבי האישום, לשניים הייתה "השפעה רבה על בחירת הספקיות של מנהלי מסדי הנתונים". פרקליטו של בוש סירב להגיב ואת פרקליטו של סינג לא ניתן היה להשיג.

סינג הודה, בין השאר, בסעיפי האישום של קשירת קשר לביצוע הונאה בשירותים והלבנת כספים, ואם יורשע בכל הסעיפים הוא צפוי לעונש של עד 70 שנות מאסר. סעיפי האישום נגד בוש דומים ואם יורשע בכולם צפוי גם לו עונש מאסר ממושך.

מ-MultiPlan נמסר, כי ביולי אשתקד היא קיבלה מידע שלפיו "שני עובדים ונציג של ספקית היו מעורבים בפעילות בלתי חוקית. הפעלנו מיד יועץ משפטי וצוות של חוקרים מנוסים והחקירה הפנימית אישרה את ההאשמות. על סמך ממצאי החקירה הפסקנו את ההעסקה של העובדים וסיימנו את ההתקשרות עם הספקית. כמו כן, העברנו את המידע לתביעה הכללית של מנהטן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים