טלדור תקים מערכת מידע גיאוגרפי לנתוני נדל"ן במרכז למיפוי ישראל; ההיקף: מיליוני שקלים

מטרת הפרויקט היא לתאם בין בסיסי המידע הממשלתיים המכילים נתוני נדל"ן ולהטמיע מערכות מידע גיאוגרפיות וכלי בינה עסקית בפעילות הממשלתית ● בהיבט הטכנולוגי, היא תקשר בין מערכות מידע גיאוגרפי שונות במשרדי ממשלה, ובראשן כלי ESRI, כלי פיתוח של מיקרוסופט וכלי פיתוח נוספים ● הפרויקט מבוצע לאחר עבודת מטה והשלב הראשון שלו יסתיים בשנה הבאה

טלדור תקים במרכז למיפוי ישראל תשתית גיאוגרפית לאיחוד נתונים ממאגרי המידע הממשלתיים בתחום הנדל"ן. מדובר בפרויקט רב שנתי, שהחל לפני כחודש והשלב הראשון שלו יסתיים בשנה הבאה. היקפו הכספי עומד על מיליוני שקלים.

הפרויקט קרוי קש"ת בענ"ן (ר"ת קידום שירותי תשתית בענן נתוני נדל"ן) ומטרתו היא לתאם בין בסיסי המידע הממשלתיים המכילים נתוני נדל"ן ולהטמיע כלי GIS (מערכות מידע גיאוגרפיות) וכלי בינה עסקית בפעילות הממשלתית.

קדמה לפרויקט עבודת מטה של גורמים רבים במשרדי הממשלה, בהובלת ראובן קוגן, סגן הממונה על התקציבים באוצר ומי שאחראי על תחום הנדל"ן במשרד. בין אותם גורמים נמצאים האגף למיסוי מקרקעין במשרד המשפטים, האגף להסדר ורישום מקרקעין במשרד האוצר, רשות מקרקעי ישראל, משרד הפנים, משרד השיכון, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה והמרכז למיפוי ישראל עצמו.

עבודת המטה הצביעה על מידע רב וחשוב שנאסף כחלק מתהליכי הניהול הממשלתיים ומצוי במערכות ממשלתיות שונות. עולה ממנה שחיבור המידע על בסיס גיאוגרפי יחזק את השפה המשותפת בין המשרדים, יעזור באיתור שגיאות וחוסרים ויאפשר קבלת החלטות מושכלות בקביעת המדיניות הלאומיות בתחום הדיור מחד ולציבור בעת ביצוע עסקאות נדל"ן מאידך.

אריה רימיני, מנכ"ל טלדורבשלב הראשון של הפרויקט תיצור טלדור תשתית לזיהוי נכס באופן חד-ערכי, שתשלב בין נתונים משדות שונים: בית, דירה, כתובת, גוש, חלקה וקואורדינאטות. כך תיווצר תשתית לזיהוי הנכס על גבי מפה שחוצה את פלטפורמות ה-IT השונות של הארגונים שונים, בהן של רשם המקרקעין במשרד המשפטים, רשות המסים, מס שבח, המרכז למיפוי ישראל, רשות מקרקעי ישראל, הוועדות לתכנון ולאישורי בנייה. בהיבט הבטחת הפרטיות, הפרויקט מונחה על ידי רמו"ט שבמשרד המשפטים.

בהיבט הטכנולוגי, המערכת שתפותח תקשר בין מערכות מידע גיאוגרפי שונות, ובראשן כלי ESRI, כלי פיתוח של מיקרוסופט (Microsoft) וכלי פיתוח נוספים, נתונים השאובים מבסיסי נתונים של אורקל (Oracle), אדאבאס ו-SQL Server. עיבוד הנתונים יבוצע באמצעות תוכנת טריליום, שפועלת בעולם איחוי, טיוב ואיחוד מאגרי המידע, ומשווקת על ידי טלדור.

"המטרה: להנגיש את המידע גם לאזרחים"
בראיון לאנשים ומחשבים אמר פרופ' ירון פלוס, המדען הראשי במרכז למיפוי ישראל, כי "הכוונה היא שהפרויקט ישפיע לא רק על משרדי הממשלה, בהיבט הנתונים, אלא גם יביא יכולות אנליטיות למשרדי הממשלה וינגיש את המידע בתחום הנדל"ן לאזרחים. בשלב השני של הפרויקט ייבחרו ויוטמעו כלי בינה עסקית, שיאפשרו זיהוי מושכל של מלאי הדירות וניצול מיטבי של הקרקע לטובת האזרחים, בהתאם למגמות השוק. בנוסף, הפרויקט ישליך באופן עקיף על ניהול גביית המסים והעמקתה. בשלב הסופי, הרעיון הוא ליצור מערכת סמנטית אשר 'תדע' מה המשתמש רוצה ותיצור קשרים והקשרים בין נתונים שונים שמצויים במקומות שונים. כך, בעת יצירת שאילתה, המערכת תפנה את המשתמש לבסיס הנתונים הרלוונטי".

לדברי פרופ' פלוס, "פרויקט קש"ת בענ"ן יתרום רבות למדינה, על ידי חיזוק יכולות התכנון והניהול של הבנייה והפיתוח במשק, ומתן כלי ניתוח ותצוגה מתקדמים שנותנים תמונה כוללת ואמינה של שוק הנדל"ן לאזרח ולממשלה".

רונן רגב, מנכ"ל המרכז למיפוי ישראל, אמר ש-"המרכז למיפוי ישראל גאה להיות שותף בפעילות בינמשרדית זו ולקדם את הפרויקט מתוך הבנה עמוקה לחשיבותו הרבה למשק הישראלי".

לדברי אריה רימיני, מנכ"ל טלדור, "יש לנו ניסיון של 25 שנים בפיתוח, אפיון והקמת מערכות מידע גיאוגרפיות ובמסדי נתונים משולבים. הפרויקט הוא צעד משמעותי לקידום מערכות ה-IT הממשלתיות בתחום הנדל"ן".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עובד קבלן

    איזה יופי..עוד פרויקט שטלדור תגזור ממנו קופון על חשבון העובדים טלדור הופכת את מיקור החוץ לשוק עבדים

אירועים קרובים