סלקום הכחישה את ההערכות: "החברה לא עומדת למכירה"

חברת הסלולר הזימה הבוקר (ד') את ההערכות לפיהן היא תימכר למיכאל גולן, הבעלים של גולן טלקום ● היא אף פרסמה, לבקשתו של נוחי דנקנר, תוצאות מקדמיות לרבעון השני, שמראות שההכנסות שלה ממכירת שירותים וההכנסה הממוצעת למנוי עלו, אולם ההכנסות הכלליות ירדו ● גולן טלקום לא הגיבה

סלקום הכחישה הבוקר (ד') את הידיעות וההערכות שפורסמו לפיהן מיכאל גולן, בעליה של חברת גולן טלקום, עומד לרכוש אותה יחד עם גזביה ניאל, בעליה של קבוצת התקשורת הצרפתית פרי ושותפו בחברה. לפי הודעת סלקום, "בניגוד לשמועות בתקשורת הנוגעות להצעה לכאורה לרכישתה על ידי צד שלישי, החברה אינה עומדת למכירה". גולן טלקום העדיפה שלא להגיב.

ההערכות על מכירת סלקום באו בעקבות מצבה הכלכלי הגרוע של החברה האם, איי.די.בי, ושל בעליה, נוחי דנקנר. סלקום פרסמה בהודעתה את התוצאות הכספיות המקדמיות לרבעון השני של 2013, לדבריה לבקשת בעלי השליטה בהקשר להסדר חוב של איי.די.בי. הדו"חות הכספיים הרבעוניים המלאים של חברת הסלולר יפורסמו בחודש הבא.

על פי התוצאות המקדמיות, סלקום הציגה ברבעון הכנסות בסך 1.24-1.22 מיליארד שקלים, רווח נקי של 56-55 מיליון ו-ARPU (הכנסה ממוצעת ממנוי) של 79.5-77.5 שקלים. ההכנסות של החברה ירדו לעומת הרבעון הראשון של השנה ירידה מתונה, כפי שזו ציפתה. כמו כן, חלו ברבעון המדווח עליות בהכנסות משירותים, ב-EBITDA וב-ARPU לעומת הרבעון הראשון שלה. עם זאת, סלקום הזהירה שהעליות הללו עלולות שלא להימשך ברבעונים הבאים.

ייתכן שהבעיות הקשות של איי.די.בי מאלצות את דנקנר, בעל השליטה, לשקול מכירה של סלקום כדי למלא קצת את הקופה הריקה, ובכך לוותר על אחת החברות הרווחיות בקבוצה, שמכניסה כסף בצורה שוטפת. אם סלקום אמנם תימכר, היא לא תהיה הראשונה ואף לא האחרונה שמכחישה משהו שבסוף מתרחש. בנוסף, נשאלת השאלה מדוע ביקש דנקנר לפרסם את תוצאותיה המקדמיות של החברה, כפי שנכתב בהודעתה, אם לא מסיבה שקשורה למשא ומתן שייתכן שמתנהל בין החברות? לדנקנר ולגולן הפתרונים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים