אוסטרליה: הממשל מכחיש את הדיווחים על ניתוק הקשרים עם לנובו בשל כשלי אבטחה

משרד ההגנה האוסטרלי טוען כי הדיווח אודות השעיית הקשרים עם לנובו "אינו נכון עובדתית", ואף הבהיר כי הוא "אינו מתייחס לספוקלציות בנוגע לקשרים עם ארגונים פרטיים" ● העיתון האוסטרלי בו דווח לראשונה על הפרשה דבק בעמדתו וטוען שלא קיבל כל הכחשה מהממשל

ביומטריה - גם באוסטרליה. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

הדיווחים לפיהם סוכנויות ביון מערביות הישעו רכישת מחשבים מהיצרנית הסינית לנובו (Lenovo) בגלל בעיות אבטחה מעוררים תגובות ברחבי העולם. בין התגובות ניתן למצוא גם הודעה רשמית של משרד ההגנה האוסטרלי, שהכחיש אמש (ג') את הדברים וטען שלא היו דברים מעולם: "הדיווח אינו נכון עובדתית. אין השעיה מצד משרד ההגנה על לנובו ועל מוצרי המיחשוב שלהם – לא עבור שימוש במערכות מסווגות ולא עבור מערכות לא מסווגות".

שר החוץ האוסטרלי, בוב קאר, נדרש אף הוא לעניין. בביקורו בהונג קונג אמר, כי "אוסטרליה תקבל החלטות מעת לעת, כפי שכל מדינה עושה, בהתבסס על צרכי האבטחה והביון". באשר לקשרים של משרד ההגנה עם החברה הסינית, ציין דובר המשרד, כי "אנו לא מתייחסים לספקולציות בנוגע לקשרים עם ארגונים פרטיים".

אולם, העיתון האוסטרלי Financial Review, שם פורסמה לראשונה הידיעה על ניתוק הקשרים עם לנובו, אינו חוזר בו מהפרסום: "מדובר בתוצאה של שבועות וחודשים של בדיקה". לפי העיתון, לאחר ההכחשה של משרד ההגנה העניין נבדק שוב במקורות שסיפקו את המידע, ואושר מחדש. כשפנו מטעם העיתון למשרד ההגנה, הם מציינים, לא התקבלה הכחשה מצד הממשל. "הם הגיבו כי אף פעם לא הייתה דרישה להסמיך את מוצרי לנובו עבור הרשתות ברמת סודיות וסודיות גבוהה", נמסר מהעיתון.

הדיווחים, כזכור, כללו גם התייחסות לסוכנות הביון הבריטית. אלא שדיווח חדש ב-Independent הבריטי מעלה, כי ההשעיה נכפתה לאחר שבדיקה שבוצעה על ידי ה-Mi5 וסוכנות אבטחת הסייבר הממשלתית מצאה שינויים שבוצעו בשבבים במחשבי לנובו שנמצאו בשירות המדינה. עם זאת, דובר משרד ביטחון הפנים הבריטי סירב להגיב לגבי הידיעה שה-Mi5 וה-Mi6, סוכנויות הביון הפנימי והחיצוני של בריטניה, אכן השעו את השימוש במחשבי החברה הסינית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים