המפגש הדרמטי בין ה-CIO ל-CDO

תפקיד ה-CDO - מנהל העסקים הדיגיטליים - מתחיל לרוץ בענף וגרטנר צופה שעד סוף 2014 יהיו אנשים בעלי התואר הזה ברבע מהארגונים ● שיתוף הפעולה הנדרש בינו לבין המנמ"ר מניב אתגרים רבים לשני הצדדים - ומביא למפגשים מרתקים בין תרבויות שונות, שלא היו בעבר

סטארט-אפיסט יקר - הכר את המנמ"ר. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

מושג חדש מתחיל לרוץ בענף – ה-CDO (ר"ת Chief Digital Officer), שמטרתו לסייע לכל הגורמים בארגון שמשתמשים יותר ויותר בתכנים דיגיטליים לקידום העסקים לעשות זאת בצורה נכונה ויעילה – ולהביא תוצאות. תפקיד זה נוצר מכיוונים שונים, לאו דווקא מהצד של ה-IT, אולם ככל שחולף הזמן, המנמ"רים מבינים שטוב שיהיה בצוות הקרוב שלהם CDO שמבין עניין.

תפקיד מנהל העסקים הדיגיטליים החל בחברות מדיה, אבל סוגים שונים של ארגונים מתחילים לראות את הערך המוסף שיש בו לעסקים  שלהם ואיך הנכס שנקרא עסקים דיגיטליים יכול לסייע. לראייה, גרטנר (Gartner) צופה שעד סוף 2014 יהיו אנשים בעלי התואר CDO ברבע מהארגונים, כדי שיסייעו להם לנווט בעולם העסקים הדיגיטלי, שמשנה לחלוטין את עולם ה-IT.

לא כל הארגונים יודעים להגדיר בוודאות את התפקיד הזה ובלא מעט מהם יש אנשים שעושים אותו מבלי לשאת בתואר CDO. אחד האנליסטים של גרטנר הסביר זאת לא מכבר באומרו, כי "הארגונים מבינים שהם צריכים מישהו שיכוון אותם אל החדשנות והצמיחה, ואת זה עושים רק בעזרת כלים דיגיטליים".

האתגר השני של מנהל העסקים הדיגיטליים הוא לשתף פעולה עם המנמ"ר. זה אתגר שנכון לשני הצדדים. נשאלת השאלה: מה בדיוק מביא כל אחד מהם לשולחן המשותף? ראשית, הם מגדירים את גזרות הגבולות ביניהם. בין יתר תפקידיו המסורתיים של המנמ"ר, היה עליו לנהל ולתחזק את נכסי ה-IT של הארגון, לנהל את המידע ולנווט אותו. כל עוד המערכות היו סגורות, החיים היו יפים וטובים, אבל ברגע שהארגון יוצא החוצה ומזמין את כל העולם ואשתו להיכנס למערכות המידע שלו כדי לבצע עסקים – זה כבר סיפור אחר. פה נכנס מנהל העסקים הדיגיטליים, שיודע לזהות היכן בדיוק הארגון יכול לעשות כסף בעזרת הווב והדיגיטל והיכן הוא צריך להיזהר. ארגונים כמו סטארבקס (Starbucks), מוסדות אקדמיים, עיריית ניו-יורק ורבים אחרים כבר שכרו אנשים עם התואר CDO, במטרה להעצים את התכנים הדיגיטליים שהארגון מייצר ולהפוך אותם להכנסות נטו. בעלי מניות הם כיום קצרי רוח. הם מוכנים להשקיע בטכנולוגיה, אבל רוצים לראות את הכסף מיד.

הביקוש הרב ל-CDO's בא לידי ביטוי גם בשכר שלהם, שעומד על בין 89 אלף ל-600 אלף דולרים לשנה, תלוי בעסקים. הממוצע הוא 300 אלף דולרים לשנה. אותם CDO's נהנים מהעובדה שרוב הארגונים מעסיקים מנהלים שלא מבינים את עולם הדיגיטל, אולם מבינים שניצבים לפניהם בעלי כישורים שיובילו אותם לבידול שיעניק להם את היתרון על פני המתחרים.

והמנמ"רים? הם לומדים להכיר את היצור החדש. בניגוד ל-CTO, למשל, שהוא והמנמ"ר מבינים שניהם את השפה הטכנולוגית, ה-CDO הוא פונקציה שבדרך כלל באה מעולם הפרסום והשיווק, ומכירה טכנולוגיה מסוג אחר. תפקידו של ה-CDO משתנה ממגזר למגזר, מתעשייה לתעשייה, ועליו להתאים את הפתרונות בהתאם למה שמקובל בתעשייה בה הוא נמצא.

המפגש בין המנמ"רים למנהלי העסקים הדיגיטליים הוא אחד המפגשים שהמנמ"רים נדרשים באחרונה לעשות במסגרת תפקידם. בנוסף, הם נדרשים לעבוד עם מנהלי השיווק, מנהלי הרכש, מנהלי שרשרת האספקה ועוד. מדובר במפגשים מרתקים בין תרבויות שונות, שעל אף שהם עובדים באותו מקום, הם מעולם לא נפגשו, מלבד אולי במעלית. אם תרצו, זהו קו המעטפת שמגדיר את עולמו החדש של המנמ"ר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים