יבמ הטמיעה בפלאפון בקר אחסון לווירטואליזציה; ההיקף: מאות אלפי שקלים

בקר וירטואליזציית האחסון SVC של יבמ מבצע וירטואליזציה מלאה של מערכי האחסון של פלאפון, מתוצרת הענק הכחול, EMC ונט-אפ, בנפח של כשלושה פטה-בייט ● הפתרון הוטמע באתר המרכזי של פלאפון בגבעתיים ובאתר הגיבוי החם שלה ברמלה, כאשר בכל אתר הופעלו ארבע מערכות SVC ומתחת להן סביבות אחסון קיימות, של יצרנים שונים

אנשי יבמ (IBM) ישראל הטמיעו בפלאפון בקר אחסון לווירטואליזציה פרי פיתוח של הענק הכחול. הפרויקט, שארך כמה שבועות, הסתיים באחרונה. היקפו הכספי לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו אותו במאות אלפי שקלים.

בקר וירטואליזציית האחסון SVC (ר"ת SAN Volume Controller) של יבמ מבצע וירטואליזציה מלאה של מערכי האחסון של פלאפון, מתוצרת הענק הכחול, כמו גם מתוצרת EMC ונט-אפ (NetApp), בנפח של כשלושה פטה-בייט.

פתרון ניהול האחסון החדש הוטמע באתר המרכזי של פלאפון בגבעתיים ובאתר הגיבוי החם שלה ברמלה. בכל אתר הופעלו ארבע מערכות SVC ומתחת להן סביבות אחסון קיימות, של יצרנים שונים. תחילה הועברו סביבות הפיתוח ולאחר מכן סביבות התפעול והשרתים הפועלים. כך, אנשי האחסון והתשתיות של פלאפון מסוגלים לקחת כל מערכת אחסון, של כל ספק, להזיז אליה נתונים לבדיקה ולהחזיר אותם בעת הצורך. הכול נעשה באופן מקוון.

הטמעת המערכת הובילה לכך שפלאפון קיבלה תמונה לוגית אחת ואחידה של מכלול התשתיות הפיזיות של ספקיות האחסון השונות, תוך אפשרות להקצאה מהירה וניוד מידי של נפחי אחסון בין המערכות.

בנוסף, מערכת ה-SVC מאפשרת לדחוס בזמן אמת את הנתונים הנשלחים לאחסון, באופן החוסך נפח אחסון יקר, תוך ייעול משימות הניהול. זאת, כיוון שלבקר הוכנס פתרון של סטורווייז, סטארט-אפ ישראלי שנרכש בעבר על ידי הענק הכחול.

לדברי איליה גרשנזון, ראש צוות אחסון וגיבוי בפלאפון, המניע המרכזי להתקנת המערכת היה קידום ההתייעלות התפעולית, כחלק מהמענה לשינויים הרגולטוריים בתחום התקשורת. "פרויקט שיפור ניהול האחסון נועד לקצר את זמן ההקמה ואת קלות התפעול של מערכות וסביבות אחסון", אמר. "המערכת של יבמ מאפשרת הקמה מהירה יותר של סביבות אחסון, ניהול תהליכי גיבוי, הקמת תמונות מערכת ושיפור תהליכי הגירת נתונים". גרשנזון הוסיף, כי "המערכת נותנת מענה לקשיים שהתגלו בעבר, במעבר סביבות אחסון בין תשתיות דיסקים מתוצרת ספקים שונים. יש למערכת SVC יכולת לנהל את מכלול המערכים הקיימים והעתידיים של פלאפון. הממשק שלה נוח למשתמש וכולל כלים להפקת דו"חות, ניטור ובקרה מרכזית. היא חוצצת למעשה בין סביבות השרתים למערכות האחסון: היא מציגה את מערך הדיסקים כתמונה וירטואלית אחת, ללא קשר או תלות בזהות יצרן החומרה".

כך, הקצאת דיסק ליישום חדש נעשית תוך דקות ספורות, במקום שעות שנדרשו לצורך זה בעבר. דחיסת נתונים על גבי המערכות הקיימות מגיעה לשיעורים של 90%-70%. תהליכי שכפול הסביבות יעילים יותר וניתן להקים עותק הבזק (Snapshot), על גבי מערכות ותיקות בקלות. "קיבלתי גמישות שלא הייתה לי עד היום גם על גבי מערכות בנות חמש ושש שנים", אמר גרשנזון. "תהליכי הגירת הנתונים פשוטים וקצרים יותר. הכנסת מערכת אחסון של יצרן אחר לא מוגבלת: אני מכניס את המערכת והנתונים מתחילים לזוז בקלות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים