הטריילר לסרט החדש על סטיב ג'ובס: הדמות אלוהית, הזקן – פחות

השחקנים בסרט "ג'ובס", על חייו של הממציא האגדי ומייסד אפל, מראים בטריילר לסרט את הכבוד שהם רוחשים לדמות ● אשטון קוצ'ר מגלם את סטיב ג'ובס היטב בסרט, שיעלה בהמשך החודש, אולם יש דבר אחד מרכזי שלא נראה על קוצ'ר טוב ולא מותאם למציאות: הזקן

"ג'יזוס!", קם אחד מעובדי אפל (Apple) בבהלה אל עבר אדם שנכנס למשרד, שמצידו עונה לו: "לא, זה סטיב ג'ובס!" כך מסתיים הטריילר ל-"ג'ובס", הסרט החדש על מייסד החברה והממציא המיתולוגי, שצפוי לצאת בהמשך החודש.

המשפט הזה מתמצת את היחס לג'ובס לאורך השנים – כאל עילוי, עד כדי בן האלוהים. אחד האנשים העשירים בעולם, שייסד את אחת החברות המצליחות בעולם ושהביא לנו מכשירים פורצי דרך בתחומים שונים: מקינטוש (Macintosh) בתחום המחשבים האישיים, iPad בתחום הטאבלטים ומעל כולם iPhone, שחולל מהפכה בשוק הטלפונים הסלולריים – ושינה משהו בחיים של הרבה מאוד אנשים בכלל.

וזה (היה) הזקן של סטיב ג'ובס במציאותניכר מהטריילר שהצוות של הסרט, ובפרט השחקנים, מסכימים לקביעה הזאת. "זה חצי טריילר וחצי תזכורת שהשחקנים ממש ממש מעריצים את ג'ובס", כתב בעל הטור כריס מטיז'יק מ-cnet. לא במקרה הוא כתב את המילה "ממש" פעמיים.

אחת הסוגיות שעולות בסרטים שמתבססים על דמויותיהם של מפורסמים הוא הדמיון ביניהם לבין השחקנים שמגלמים אותם. כאן מדובר באשטון קוצ'ר, כיום בן 35, שמשחק את ג'ובס, שמת בגיל 56. הבחירה בקוצ'ר יכולה להיות מובנת, לפחות מבחינת הגיל, בהתחשב בעובדה שהוא משחק את ג'ובס מהשנים הצעירות שלו ועד יומו האחרון, אלא שיש כאן חתיכת פער גילאים כשהוא משחק את ג'ובס המבוגר.

יש דמיון לא מועט בין השחקן לבין ג'ובס בשנות חייו האחרונות, חוץ מאשר בשני דברים: תווי הפנים – בכל זאת, מדובר בשחקן בן 35 מול דמות בשנות ה-50' לחייה – והזקן. יש משהו בזקן של ג'ובס בסרט שלא נראה כמו זה של ג'ובס האמיתי, באף לא אחת מהוורסיות שלו. ג'ובס שינה בשנותיו האחרונות את מראה הזקן שלו פעמים אחדות – החל מעוד פנים חלק למדי, דרך זיפים וכלה בזקן עבות אבל מסורק, בניגוד לזקן הקצת פחות מסורק שעל ג'ובס בגילומו של קוצ'ר.

מטיז'יק כתב שייתכן שהזקן שעוטה על עצמו קוצ'ר בסרט לקוח ממקומות אחרים: "זה חייב להיות הזקן האפור של מישהו. אולי זה הזקן שהחזיר דניאל דיי לואיס אחרי שסיים את הסרט לינקולן. זה נראה כמו משהו שהשחקן בריאן וילסון מהלוס אנג'לס דודג'רס יצר לראש של עצמו לעת זקנה. לא משנה מהיכן הוא הגיע, הזקן הזה לא נראה נכון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים