טוויטר: מספר הבקשות לנתוני משתמשים זינק ב-40%

הבקשות לפרטים על משתמשים, בהם כתובת IP ודואר אלקטרוני, נמצאות במגמת עלייה – ועיקר הדרישות מגיעות מהממשל האמריקני ● "בששת החודשים האחרונים עברנו ממסירת תכנים בשתי מדינות למסירת תכנים בשבע מדינות", נמסר מהחברה, שקיבלה בקשות לכך ביפן, בבריטניה ובצרפת

הלחצים מצד ממשלות ברחבי העולם למסור נתוני משתמשים נמצאים במגמת עלייה, כאשר בששת החודשים הראשונים של השנה עלה מספר הבקשות ב-40%. כך נמסר מטוויטר (Twitter) עם פרסום דו"ח השקיפות למחצית הראשונה של השנה. כ-75% מהבקשות – 1,157 בסך הכל – הגיעו מהממשל של ארצות הברית, ובמרבית המקרים התבקשה טוויטר למסור כתובת IP או כתובת דואר אלקטרוני של מי שפרסם הודעה מסוימת.

"בששת החודשים האחרונים עברנו ממסירת תכנים בשתי מדינות למסירת תכנים בשבע מדינות", מסר ג'רמי קאסל, מנהל המדיניות המשפטית של הרשת החברתית. המדינה המובילה בצנזור תכנים, על פי החברה, היא ברזיל, בה הוצאו צווי בית משפט בתשעה מקרים בדרישה להסיר 39 הודעות בסך הכל. ביפן התקבלו 87 בקשות ובבריטניה 26 בקשות.

בין היתר, מסרה טוויטר נתונים לרשויות החוק בצרפת, במטרה לסייע בזיהוי מפיצים של הודעות אנטישמיות מסוימות. הקרב המשפטי נוהל על ידי ארגונים יהודים וארגונים שפועלים כנגד גזענות, אשר תבעו את הרשת החברתית בדרישה לספק נתונים שיאפשרו לזהות מפיצים של הודעות אנטישמיות. בתחילת שנת 2012 הורה בית משפט לטוויטר למסור את הנתונים המבוקשים, אך החברה ערערה על פסק הדין והערעור שלה נדחה. בעקבות הסכם עם התובעים, סיפקה החברה את פרטי המשתמשים, ובכלל זה כתובות IP וכתובות דואר אלקטרוני, לתביעה הכללית של צרפת. ההסכם שם קץ לסכסוך המשפטי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים