אפל: תיקון לפרצת אבטחה חמורה ב-iOS – רק בגרסה הבאה של מערכת ההפעלה

שלושה מדעני מחשב חשפו בפני ענקית הטכנולוגיה פרצת אבטחה המאפשרת השתלטות של האקרים ואף יכולה לשמש "ככלי ריגול", אולם תיקון האבטחה יופיע רק ב-iOS 7 ● בינתיים, האקרים יכולים לגשת לדואר אלקטרוני, הודעות SMS ומיקום משתמשים

iOS 7, מערכת ההפעלה הבאה שתשחרר אפל (Apple), המיועדת למכשירי iPhone ומחשבי iPad, תכלול תיקון לפרצת אבטחה, שמאפשרת להאקרים להשתלט על מכשירים אלה על ידי הדבקתם בווירוס בזמן טעינה בתחנה עגינה מזויפת – כך מסרה אתמול (ד') החברה. עד אז יהיו המשתמשים במכשירי iPhone ומחשבי iPad חשופים לפריצות מסוג זה.

שלושה מדעני מחשבים, שהתריעו בפני אפל על הפרצה במועד מוקדם יותר השנה, הדגימו את הפרצה אתמול בוועידת האבטחה Black Hat בלאס וגאס. השלושה הם בילי לאו, מדען ממכון ג'ורג'יה לטכנולוגיה (Georgia Institute of Technology), והסטודנטים יאונג'ין ג'נג וצ'נגיו סונג.

על פי לאו, האקרים יכולים להשתמש בפרצה כדי לבצע צילומי מסך ולגנוב סיסמאות לאתרי בנקים או פרטים של כרטיסי אשראי. הם יכולים גם לגשת לדואר אלקטרוני, הודעות SMS ופרטים של אנשי קשר, או לעקוב אחר המיקום של בעל המכשיר. "זה יכול לשמש ככלי ריגול", ציין לאו.

במענה לשאלה מדוע פרסם את הפרצה לפני שתוקנה, השיב לאו, כי "אבטחה אינה יכולה לעבוד אם מסתירים בעיות". הוא הוסיף כי משתמשי אנדרואיד (Android) אינם חשופים לפרצה דומה משום שמערכת ההפעלה של גוגל (Google) מציגה התרעה ברגע שמחברים אותה למחשב – אפילו אם הוא מוסווה כתחנת עגינה.

ענקית הטכנולוגיה מסרה בתגובה שהפרצה כבר תוקנה בגרסת הבטא האחרונה של iOS 7, אשר שוחררה למפתחים. "אנו מבקשים להודות לחוקרים על המשוב המועיל שלהם", מסר דובר אפל, טום נוימאייר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים