ארצות הברית: הרשות לניירות ערך פתחה בחקירה נגד יבמ לגבי הדיווח על הכנסות מענן

על פי יבמ, נודע לה על החקירה בחודש מאי והיא ציינה את עצם קיומה של החקירה בדו"ח הרבעוני שהוגש ל-SEC, מבלי להוסיף פרטים ● אנליסטים ממעיטים בחשיבותה של החקירה וטוענים שלא תהיה לה השפעה משמעותית על הענק הכחול

הרשות האמריקנית לניירות ערך (SEC) פתחה בחקירה נגד יבמ (IBM) בנושא הדיווח על הכנסות שמקורן במיחשוב ענן – מסרה החברה אתמול (ד'). על פי יבמ, נודע לה על החקירה בחודש מאי והיא ציינה את עצם קיומה של החקירה בדו"ח הרבעוני שהוגש ל-SEC, מבלי להוסיף פרטים.

הענק הכחול לא מצהיר בנפרד על הכנסותיו ממיחשוב ענן, אך ציין שהיעד הוא שהכנסות אלה יגיעו עד סוף 2015 לשבעה מיליארד דולרים לשנה.

אנליסטים ממעיטים בחשיבותה של החקירה. "ייתכן שהסוגיה נשמעת מדאיגה, אבל אני מעריך שהדיווח על הכנסות מענן הוא נושא מעורפל, נוכח השלבים השונים של הפיתוח. אני לא סבור שתהיה לחקירה השפעה משמעותית על יבמ", אמר בריאן ווייט, אנליסט מפירמת Topeka Capital Markets. לדבריו, ההגדרה של המונח "ענן" יכולה לכלול תוכנות, שרתים, אחסון, רשתות או מסדי נתונים המשמשים בשכבות שונות, "ולא לכולם יש מדיניות ברורה להצהרה על הכנסות".

בחודש יוני הרחיבה יבמ את ההיצע של שירותי הענן לאחר שרכשה את חברת SoftLayer Technologies תמורת שני מיליארד דולרים.

לדברי החברה, היא משתפת פעולה בחקירה של הרשות, כמו גם בחקירה נוספת שמתנהלת נגדה בחשד שעברה על החוק האמריקני שאוסר על מתן שוחד במדינות זרות. החקירה השנייה מתמקדת בפעילות של עובד לשעבר בפולין וכן בעסקות שבוצעו בארגנטינה, בנגלדש ואוקראינה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים