מנכ"ל אפל נועד עם מנהלי חברות סלולר סיניות גדולות על שיתופי פעולה

טים קוק שוחח בביקורו בבייג'ינג השבוע עם קסי גוהואה, יושב ראש צ'יינה מובייל, ועם יאנג ג'י, נשיא צ'יינה טלקום ● אפל רוצה להגדיל את הנתח שלה בסין, צ'יינה מובייל סבורה שמכשירי אפל יוכלו להביא לעלייה בהכנסות שלה וצ'יינה טלקום מתעניינת בשיתוף פעולה עם אפל לגבי מכשירים עתידיים

מנכ"ל אפל (Apple), טים קוק, נועד שלשום (ג') עם בכירים בשתי חברות סלולר סיניות גדולות: קסי גוהואה, יושב ראש צ'יינה מובייל (China Mobile), ויאנג ג'י, נשיא צ'יינה טלקום (China Telecom).

צ'יינה מובייל היא חברת הסלולר הגדולה בעולם על פי מספר המנויים – והיחידה בסין שלא מציעה מכשירי iPhone ו-iPad. מטרת הפגישה הייתה לדון על שיתוף פעולה, אישרה החברה הסינית לסוכנות הידיעות רויטרס (Reuters), מבלי להוסיף פרטים.

ברבעון שהסתיים ביוני ירדו מכירות אפל בסין (כולל טאיוואן והונג קונג) בשיעור של 43%. על פי ההערכות, הסיבה לירידה במכירות היא הצטמצמות הפער הטכנולוגי בין מכשירי אפל למוצרים זולים יותר של יצרניות מקומיות.

שיתוף פעולה בין אפל לצ'יינה מובייל, במיוחד על רקע רישיונות לדור רביעי שאמורה ממשלת סין להנפיק בהמשך השנה, אמור לסייע לשתי החברות להגדיל את תפוצת המכשירים ולמשוך משתמשים חדשים שמחפשים קצב תקשורת מהיר.

יצוין, כי צ'יינה מוביל נאלצת להתמודד באחרונה עם ירידה בהכנסות שנובעת משתי סיבות מרכזיות: הראשונה היא שיעור נמוך של אימוץ דור שלישי בקרב לקוחותיה – פחות מחמישית בהשוואה לחברות סלולר סיניות קטנות יותר, שבהן מגיע שיעור האימוץ עד 50%. הסיבה השנייה היא מעבר של המשתמשים מהודעות SMS, שמניבות רווחים לחברת הסלולר, לאפליקציות הודעות שפועלות באינטרנט ולא כרוכות בתשלום. אנליסטים מעריכים, כי מכשירי אפל יוכלו לסייע לחברה הסינית לגייס משתמשים שמניבים רווחים גבוהים יותר.

מצ'יינה טלקום, חברת סלולר סינית גדולה נוספת, נמסר שקוק נועד עם ג'י ושוחח עמו על שיתוף פעולה ביחס למוצרים עתידיים, אך סירבה למסור פרטים על מכשירי iPhone מהדור הבא – מסר מקור בחברה שביקש לשמור על עילום שם משום שאינו מוסמך לשוחח עם עיתונאים.

דובר אפל אישר, כי קוק ביקר בסין לפגישות עסקיות וציין שהיא השוק השני בגודלו של אפל, אך סירב להוסיף פרטים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים