רפאל העלתה גרסה חדשה של מערכת ה-ERP שלה בפרויקט בהיקף מיליוני שקלים

הפרויקט כלל את הטמעתה של גרסה 12 של ה-ERP מבית אורקל - מערכת ליבתית ברפאל שמנהלת את מרבית התהליכים העסקיים בארגון, כגון: חוזים והזמנות לקוח, כספים, שיווק, משאבי אנוש, ייצור ורכש ● הוא בוצע על ידי אנשי ה-IT של רפאל, ובכך חסך כסף רב ● לדברי קובי כ., מנמ"ר רפאל, "למרות מורכבות הפרויקט, העלייה לאוויר הייתה חלקה לגמרי ולא היו בעיות או תקלות מהותיות"

רפאל העלתה גרסה חדשה של מערכת ה-ERP שלה, מסוג אורקל (Oracle), בפרויקט שהיקפו לא נמסר, אולם לאנשים ומחשבים נודע, כי הוא עמד על מיליוני שקלים. כסף רב נחסך בשל העובדה שלפרויקט לא היה אינטגרטור והוא בוצע באופן פנימי, "בתוך הבית", על ידי אנשי ה-IT של רפאל. אנשי אורקל ישראל ליוו אותו בייעוץ ותמיכה.

הפרויקט החל לפני כשנתיים והסתיים באחרונה. הוא כלל את הטמעתה של גרסה 12 של ה-ERP מבית אורקל, במקום הגרסה הקיימת. המערכת היא ליבתית ברפאל ומנהלת את מרבית התהליכים העסקיים בארגון, כגון: חוזים והזמנות לקוח, כספים, שיווק, משאבי אנוש, ייצור ורכש. כמו כן, היא מתממשקת למערכות נוספות בארגון. על פי אורקל, ניתן לטפל באמצעות גרסה זו בכל ההיבטים הפיננסיים-לוגיסטיים בארגון והיא מאפשרת עושר פונקציונלי רחב יותר, הפעלת מודול תשלומים וגבייה חדש ואיחוד מבנה בסיס הנתונים לספקים ולקוחות. עוד יש בגרסה החדשה מודול לתכנון הייצור ולניהול פרויקטים, מבוססי טכנולוגיית In Memory .

לדברי קובי כ., מנמ"ר רפאל, "הפרויקט נוהל פנימית ובוצע על ידי אנשי ה-IT, המומחים בתחומם בהיבטי תשתית, מסד נתונים, יישומים והטמעה". הוא הוסיף, כי "ניהלנו אותו במתודולוגיית ניהול מתקדמת, עם בקרה אל מול מדדי הצלחה. הניהול נעשה במערכת מנהלת ייעודית לניהול ההתאמות, מציאת וסילוק באגים, בדיקות, ניהול סיכונים ועוד. לשמחתנו, למרות המורכבות של הפרויקט, העלייה לאוויר הייתה חלקה לגמרי ולא היו בעיות או תקלות מהותיות".

מערכת ה-ERP המדוברת של אורקל היא אחת הגדולות והוותיקות בארץ: המערכת הוטמעה בראשונה בסוף שנות התשעים והיא משרתת אלפי משתמשים בפריסה ארצית.

רפאל הייתה יחידת סמך במשרד הביטחון ומזה עשור היא חברה ממשלתית, שמייצרת מערכות נשק מתקדמות. ייעודה המרכזי הוא תרומה לביטחון המדינה, אך בנוסף לכך היא חברה רווחית, שמשקיעה מדי שנה כ-8% מהכנסותיה במו"פ. יש לחברה ארבעה אתרים: מכון דוד, שנמצא באזור שמהקריות עד עכו, מכון לשם, שממוקם סמוך לכרמיאל ושוכנת בו חטיבת הטילים, אתר שדמה בנגב, שמשמש כשטח ניסויים, ומטה החברה בתל אביב. יש לרפאל כ-7,000 עובדים ומחזור המכירות השנתי שלה עמד ב-2012 על 1.7 מיליארד דולרים, חלקו מכירות למערכת הביטחון וחלקו לחו"ל. 20% ממכירות החברה הן לאירופה, 8% לארצות הברית, 9% למזרח הרחוק ו-11% לאמריקה הלטינית. גוף ה-IT של רפאל, מטכ"ם (ר"ת מינהל טכנולוגיות מידע ותהליכים), מונה כ-450 עובדים ונותן שירותי IT, או"ש (ר"ת ארגון ושיטות) ותמיכה במערכות ותהליכי ההנדסה בארגון.

לא נמסרה התייחסותה של אורקל ישראל.

אירועים קרובים