Zikk – האפליקציה שתעזור לכם לעזור למשתמשי אנדרואיד

רבים אינם יודעים להשתמש במכשיר אנדרואיד, ובעיקר לקבוע בהם את ההגדרות ● אפליקציה חדשה תאפשר לכם, אלה שבקיאים יותר במכשירים, לעזור להם

"טלפון חכם הוא מזמן לא טלפון, הוא מחשב קטן שסוחבים בכיס" – המשפט הזה שגור וידוע. כל טלפון חכם, אפילו מהפשוטים יותר, הוא לא רק אמצעי להוצאת וקבלת שיחות והודעות SMS, אלא הרבה מעבר לכך, ויש בו הרבה מאוד הגדרות שאפשר לשנות, להתאים, לערוך וגם ליצור. במיוחד אם אתם משתמשים בטלפון שמבוסס על אנדרואיד (Android).

יש מאתנו כאלה ששולטים היטב בהגדרות של המכשיר, או לפחות חושבים ששולטים, אולם רבים מאתנו לא, ויודעים שכך. אלה לא יודעים להוסיף איש קשר חדש, למחוק יישום שהורידו בטעות והם לא מעוניינים בו יותר ואתם יודעים מה? הם אפילו לא יודעים לשנות את משך הזמן שעובר ללא שימוש עד שהמכשיר מכניס את עצמו למצב שינה. חלק מאותם אנשים הם קרובים, חברים או מכרים שלנו. זה המקום שלכם לעזור להם.

Zikk היא אפליקציה שתעזור לכם לעבור את תהליך העזרה בשלום, לפחות באופן יחסי. השם המלא של האפליקציה הוא Zikk – Remote Android Support, וזה בדיוק מה שהיא מציעה לעשות: לאפשר למשתמש שמבין לשנות הגדרות מרחוק במכשיר מבוסס אנדרואיד (מגרסה 2.2 ומעלה) של משתמש שלא מבין.

כדי שזה יעבוד, שני הצדדים צריכים להתקין את האפליקציה – העוזר והנעזר. לאחר מכן אפשר לבחור בין שליחת הצעה לעזור למישהו, שליחת בקשה לעזרה ממישהו ובין שינוי ההגדרות בטלפון עצמו. בעת בקשת או שליחת עזרה בוחרים אחד מאנשי הקשר הקיימים במכשיר, קרי: מישהו שכבר מכירים. אי אפשר להקליד סתם מספר. אם אותו איש קשר עדיין לא התקין את האפליקציה, אפשר לשלוח לו מסרון עם הודעה שמציעה לו לעשות זאת.

לאחר יצירת הקשר אפשר להתחיל לשנות דברים: הצד העוזר יכול להוריד עבור הצד הנעזר יישומים חינמיים (אם הם כבר קיימים במכשיר של העוזר), להסיר יישומים שכבר מותקנים, להתחבר לרשתות Wi-Fi, לשנות את הגדרות התצוגה, כמו בהירות והדממת מסך, לקבוע איזו תמונה תשמש כרקע במכשיר, לקבוע תזכורות והתראות, להסיר יישומים, לשנות הגדרות קוליות, להגדיר רינגטונים, להוסיף אנשי קשר – חדשים או מהרשימה של העוזר ועוד.

כפי שאפשר לראות, מדובר בהגדרות בסיסיות למדי, אבל הן גם כאלה שיכולות לבלבל את מי שעושה את צעדיו הראשונים באנדרואיד. אני בטוח שכל אחד מכם, לפחות רובכם המכריע, מכיר לפחות אדם אחד שלא בדיוק יודע ליצור איש קשר חדש ומה ההבדל בין לשמור אותו ב-SIM, בג'י-מייל או בזיכרון.

כך או כך, לא מדובר כאן בשליטה מרחוק אמיתית, ומכמה סיבות. החשובה ביניהן היא העובדה ששום שינוי לא מבוצע בפועל אלא עד שהצד העוזר מסיים את עבודתו. רק אז עוברת הודעה לצד הנעזר והוא יכול לאשר את השינויים – או לא. שנית, בסוף רואים רק רשימה של תקציר הפעולות. לא רואים בזמן אמת מה ואיך עושה העוזר. שלישית, אין אפשרות לגשת מעבר למה שהיישום מרשה. כך אי אפשר, לדוגמה, לגשת לאחת התיקיות בכרטיס הזיכרון ולטמון שם קובץ. מצד שני, בזמן שמחוברים יכולים להוריד יישום כזה או אחר למכשיר שלכם ואז לשלוח אותו לנעזר.

לא אהבתי את העובדה שהנעזר לא יכול לראות רשימה מדויקת של השינויים בהגדרות שאמורות להיות מיושמות במכשיר שלו, אלא תקציר כללי בלבד. עם זאת, לפחות את היישומים שמנסים להתקין אצלו הוא חייב, כאמור, לאשר בפועל והעוזר לא יכול לראות את רשימת אנשי הקשר של הנעזר, אלא רק להוסיף לה.

פרצת אבטחה? בעקרון כן, אבל המחשבה העיקרית שעומדת כנראה מאחורי האפליקציה של החברה הישראלית Zikk Software, בעלת העיצוב המינימלי אך המדויק, יש לציין, היא שיש קשרי אמון מלאים בין העוזר לנעזר, ולכך בלבד מיועד היישום הזה: עזרה מחבר לחבר ולא שירותי תמיכה מקצועיים.

שווה להוריד? אם אתם מוצאים את עצמכם עוזרים שוב ושוב לאחרים בהגדרות כאלה –  בהחלט. אתם תוכלו לעזור לנעזרים והם יוכלו למחוק את האפליקציה ברגע שלא יזדקקו עוד לעזרה.

ניתן להוריד את האפליקציה כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים