ארה"ב: הממשל הטיל וטו על איסור מכירת מוצרי אפל

באופן יוצא דופן ולראשונה מאז 1987, החליט הממשל האמריקני להתערב בהחלטת רשות הסחר ולפסול את ההחלטה שהתקבלה בעקבות תלונה של סמסונג ● החברה הקוריאנית הביעה את אכזבתה מההחלטה, ובאפל מיהרו לעקוץ: "בסמסונג ניסו לנצל לרעה את מערכת הפטנטים"

הממשל האמריקני, במהלך בלתי צפוי, הטיל וטו על החלטת הרשות לסחר בינלאומי בארצות הברית (ITC), לפיה תיאסר מכירה של מכשירי אפל (Apple) מדגמים ישנים בגבולות המדינה. האיסור, אשר אמור היה להיכנס לתוקף מחר (ב'), נבע מהחלטה שהתקבלה בחודש יוני בעקבות תלונה של סמסונג (Samsung) על הפרה של זכויותיה בפטנטים על ידי אפל. על פי החוק, לנשיא מוקצבים 60 ימים לעיין בהחלטה ולהתערב בה, אלא שאף נשיא של ארצות הברית לא ניצל את זכותו להפר את קביעתה של ITC מאז שנת 1987.

הווטו נשלח ליו"ר ITC אירווינג וויליאמסון על ידי מייקל פרומן, הנציג של ארה"ב לסחר בינלאומי. פרומן נימק את הפסילה של ההחלטה כ-"תנאים תחרותיים בכלכלת ארה"ב" וכן ב-"השפעה של ההחלטה על הצרכנים בארה"ב". עוד ציין פרומן כי על ארצות הברית לשים לב היטב לפטנטים המגדירים סטנדרטים חיוניים ולרישוי שלהם, על מנת "לקדם חדשנות וקידמה כלכלית".

במקביל, המתחרה העיקרית של אפל הביעה את מורת רוחה מההחלטה. "אנו מאוכזבים מכך שהנציג לסחר בינלאומי החליט לבטל את הצו של הרשות לסחר בינלאומי", נמסר בתגובה מסמסונג. "בהחלטה של ITC נלקחו בחשבון העובדה שסמסונג ניהלה משא ומתן מתוך רצון טוב ובתום לב, והעובדה שאפל עדיין אינה מוכנה לרכוש רישיון".

"אנו מריעים לממשל על שהתייצב לצד החדשנות בתיק החשוב", מסרה ענקית הטכנולוגיה האמריקנית, שעקצה: "בסמסונג ניסו לנצל לרעה את מערכת הפטנטים".

מומחים רבים העריכו, כי הממשל יימנע מלהתערב בסכסוך המשפטי בין אפל לסמסונג, כפי שנהג להתעלם מסכסוכים דומים, ואף בעלי השלכות נרחבות יותר, ב-26 השנים האחרונות. כך, למשל, בסכסוך בין החברות ברודקום (Broadcom) וקוואלקום (Qualcomm), לו אמורות היו להיות השפעות נרחבות הרבה יותר על עולם הסלולר, נמנע הממשל מלהתערב והחברות יישבו את הסכסוך בדרך של פשרה.

ואולם למרות ההתערבות של הממשל, הסכסוך בין אפל לסמסונג עדיין רחוק מלהסתיים. ב-9 באוגוסט צפויים נציגים של שתי החברות לשטוח את טיעוניהן בקשר לצווי מניעה הקשורים לפסק הדין שניתן באוגוסט 2012. באותו היום אמור להינתן פסק הדין הסופי בשאלה אם סמסונג הפרה את זכויותיה של אפל בפטנטים – במסגרת משפט נפרד בעקבות תביעה שהגישה אפל ביולי 2011. אם ייקבע כי סמסונג הפרה את זכויותיה של אפל, ייתכן שתיאסר בארצות הברית המכירה של מכשירי סמסונג מדגמים ישנים – טלפונים ומחשבי לוח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים