אוסטריה: טי-מובייל הגישה ערעור על תנאי המכרז להצעת תחומי תדרים לדור רביעי

החברה טוענת שהרשויות לא רשאיות להציע את תחומי התדרים למכרז, משום שחלקם עדיין נמצאים בבעלותה שלה ● הערעור יוצר חוסר ודאות ביחס לתוצאות המכרז, מאחר שללא תחומי התדרים לא ניתן לפרוש רשתות מדור רביעי ברחבי אוסטריה

חברת הסלולר טי-מובייל (T-Mobile), שפועלת באוסטריה, הגישה ערעור על תנאי המכרז שייערך בחודש ספטמבר הקרוב ובמסגרתו יוצעו תחומי תדרים לדור רביעי – מסר פרקליט החברה.

לטענת טי-מובייל, חברה בת של דויטשה טלקום (Deutsche Telekom) ומפעילת הסלולר השנייה בגודלה באוסטריה, הרשויות לא רשאיות להציע את תחומי התדרים הללו למכרז, משום שחלקם עדיין נמצאים בבעלותה שלה. חלק מהתדרים יוצעו אמנם רק החל מ-2016, אך בטי-מובייל טוענים לבעלות עליהם עד 2019.

הערעור יוצר חוסר ודאות ביחס לתוצאות המכרז, שבו מוצעים תחומי תדרים לרשתות LTE מדור רביעי ובמסגרתו קיוו לגייס סכום של 526 מיליון יורו. ללא תחומי תדרים אלה לא ניתן לפרוש רשתות מדור רביעי ברחבי אוסטריה.

אירופה, שנחשבה לחלוצה של רשתות GSM בשנות השמונים של המאה שעברה, נחשבת כיום למפגרת אחרי ארצות הברית, יפן ודרום קוריאה בפרישה של רשתות מדור רביעי (מלבד מדינות סקנדינביה, שבהן כבר נפרשו רשתות LTE ראשונות).

נילי קרוס, הממונה על המדיניות הדיגיטלית בנציבות האירופית, התלוננה בשבוע שעבר שהעיכובים והדחיות של המכרזים לתחומי תדרים מדור רביעי, שאמורים היו לצאת לדרך כבר בתחילת השנה, פוגעים בכלכלת אירופה.

איוולד ליכטנברגר, הפרקליט של החברה, מסר ש-"חייבים להבהיר סוגיה זו לפני שהמכרז יצא לדרך, משום שהדבר עלול ליצור בעיות גדולות". דובר החברה באוסטריה אישר, כי הערעור אמנם הוגש. הרשות האירופית סירבה להגיב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים