טראקס גייסה 6.6 מיליון דולרים ותרחיב את מרכז הפיתוח שלה בישראל

הסכום גויס מקרן הון גדולה בסינגפור וכולל אופציה ל-15 מיליון דולרים נוספים בשנה וחצי הקרובה ● הטכנולוגיה של טראקס מתבססת על זיהוי ועיבוד תמונה וחלק גדול מכך מבוצע במרכז הפיתוח שלה בתל אביב

05/08/2013 12:04

טראקס (Trax Technology Solutions), שמציעה פתרונות לבקרת אסטרטגיות מידוף ומיצוב מותגים, סגרה סיבוב ראשון של השקעה עם קרן הון גדולה בסינגפור, בסכום של 6.6 מיליון דולרים. ההסכם כולל אופציה לעוד כ-15 מיליון דולרים בשנה וחצי הקרובה.

הטכנולוגיה של טראקס מתבססת על זיהוי ועיבוד תמונה. היא מאפשרת לחברות מוצרי צריכה וקמעונאים לקבל מידע בזמן אמת על המתרחש במדף שלהם ברשת השיווק. מדובר במידע מדויק שנאסף ביעילות ובעלות נמוכה. על ידי שימוש בפתרון, חברות מוצרי הצריכה שולחות את אנשי השטח שלהן לחנויות עם תוכנה ייעודית לצילום במכשירים ניידים. התמונות נשלחות בזמן אמת לחוות שרתי פענוח בענן של טראקס, שם כל מוצר מזוהה עד לרמת המק"ט והיכן הוא ממוקם על המדפים. המידע הופך מיידית לדו"חות תאימות מול צפי, תמונת מצב עכשווית ומודיעין תחרותי.

בשנה האחרונה שיתפה החברה פעולה עם כמה מחברות מוצרי הצריכה הגדולות בעולם, במספר פרויקטים רחבי היקף. הפתרונות שלה מאפשרים לנתח ולדווח בזמן אמת על מיליוני תמונות שנשלחות ממאות אלפי חנויות, ב-14 מדינות על פני ארבע יבשות.

ההשקעה תאפשר לטראקס להאיץ את קצב הצמיחה שלה ולהוסיף ולהשקיע בטכנולוגיה שלה. חלק נכבד מהסכום יושקע בישראל, במרכז הפיתוח של החברה בתל אביב, שמעסיק כ-40 עובדים. כתוצאה מההשקעה המרכז אף צפוי להתרחב משמעותית. בתמורה להשקעה תמנה קרן ההון הסינגפורית חבר מטעמה לדירקטריון של טראקס, ובכך תיקח חלק פעיל בקביעת אסטרטגיית החברה ובעיצובה לכדי תאגיד בינלאומי.

יצוין, כי החברה מינתה ליושבת ראש חבר המנהלים שלה את תמרה מיניק-סקוקאלו, ששימשה בעברה כבכירה בחברות P&G ,Cadbury Schweppes וקוקה קולה (Coca Cola). בתפקידה האחרון היא שימשה כמנהלת תחום השוקולד בקראפט.

יואל בר-אל, מייסד ומנכ"ל טראקס, אמר כי "צעד זה מהווה הבעת אמון בחברה, בטכנולוגיה ובצוות המנהלים שלה. השקעה זו תאפשר לה לתת מענה לביקושים ההולכים וגדלים ולהתפשט לשווקים ואזורים חדשים. כמו כן, אל לנו לנוח על זרי הדפנה. עלינו להמשיך ולהשקיע בפיתוח הטכנולוגיה שלנו".

אירועים קרובים