סמסונג: אנחנו רוצים שמערכת ההפעלה Tizen תהיה בכל מקום

"Tizen היא יותר מאשר תחליף פשוט לאנדרואיד", אמר ג'יי. קיי. שין, מנכ"ל משותף של Samsung Electronics, החטיבה של סמסונג למכשירים ניידים ● לדבריו, "ניתן לשלב את מערכת ההפעלה לא רק במכשירים ניידים אלא גם בענפי הרכב, הביולוגיה והבנקאות"

השאיפות של סמסונג (Samsung) ביחס למערכת ההפעלה Tizen, אותה מפתחים בחברה כדי להפחית את התלות באנדרואיד (Android) של גוגל (Google), גבוהות מאוד: "מדובר ביותר מאשר תחליף פשוט לאנדרואיד", אמר ג'יי. קיי. שין, מנכ"ל משותף של Samsung Electronics, החטיבה של סמסונג למכשירים ניידים, בראיון שהעניק לאתר cnet.

לדברי שין, Tizen תפעל לא רק בטלפונים חכמים אלא גם במכוניות ובמקומות נוספים. "ניתן לשלב אותה לא רק במכשירים ניידים דוגמת טלפונים חכמים, מחשבי לוח, מחשבי PC ומצלמות, אלא גם בענפי הרכב, הביולוגיה והבנקאות", אמר שין. "השילוב הצולב הוא אחד התחומים שבהם סמסונג יכולה להצטיין, שכן אנחנו מייצרים מגוון רחב של רכיבים ומוצרים מוגמרים".

על אף ש-Tizen היא מערכת הפעלה בעלת קוד פתוח, סמסונג ואינטל (Intel) הובילו את הפיתוח של רבים מהתקנים שמאחוריה. מערכת ההפעלה החדשה הוצגה בראשונה בוועידת Mobile World Congress שנערכה בפברואר, והיא צוברת בהדרגה גרסאות נוספות ותמיכה מצד מפתחים.

מבחינת סמסונג, החשיבות של מערכת ההפעלה החדשה ברורה: זהו הניסיון הבולט ביותר של החברה לקדם מערכת הפעלה שיש לה שליטה רבה יותר עליה. הדומיננטיות של סמסונג בשוק הטלפונים החכמים נסמכת בעיקר על מכשירי גלקסי (Galaxy) למיניהם, שכולם מצוידים באנדרואיד של גוגל. אף על פי שלסמסונג יש רק שבחים להרעיף על גוגל, אין ספק שהענקית הדרום קוריאנית מעדיפה להסתמך פחות על השותפה האמריקנית ויותר על מערכות פרי פיתוח עצמי.

נראה שבאחרונה נתקל הפיתוח של Tizen בקשיים, שכן סמסונג דחתה את ההשקה של המכשיר הראשון שיתבסס עליה לרבעון האחרון של השנה. הדחייה הולידה שמועות על כך שההתלהבות בחברה ממערכת ההפעלה החדשה פוחתת. שין דחה שמועות אלה מכל וכל וטען, כי סמסונג נראית בה מערכת הפעלה עיקרית, לצד אנדרואיד וחלונות פון (Windows Phone) של מיקרוסופט (Microsoft).

אחד התחומים ששין שב ומזכיר ש-Tizen תשולב בהם הוא מכוניות וגם בשותפה, אינטל, מפגינים ביטחון בהצלחה העתידית של מערכת ההפעלה החדשה בענף הרכב. עם זאת, מקור באינטל מסר, כי Tizen לא תשולב במכוניות לפני 2015.

אירועים קרובים