גוגל, יבמ ומלאנוקס הן בין השותפות בהתאגדות קוד פתוח בארכיטקטורת שבבי Power

הקונסורציום יקדם טכנולוגיות בתחום השרתים, הרשת, האחסון וההאצה הגרפית, במטרה להציע מגוון רחב יותר של אפשרויות בחירה, שליטה משופרת וגמישות בפיתוח הדור הבא של מרכזי עיבוד נתונים גדולים ומרכזי מיחשוב בסביבת ענן

גוגל (Google), יבמ (IBM), והיצרנית הישראלית של רכיבים אלקטרוניים למערכות שבבים מלאנוקס (Mellanox), הן בין המקימות התאגדות תעשייה חדשה לקידום של פיתוח בסביבת ארכיטקטורת שבבי Power של הענק הכחול. לצד חברות אלו, חוברות להתאגדות החדשה OpenPOWER Consortium גם יצרנית השבבים Nvidia ו-Tyan, ספקית שרתים טייוואנית.

הקונסורציום יקדם טכנולוגיות בתחום השרתים, הרשת, האחסון וההאצה הגרפית. זאת על מנת להציע מגוון רחב יותר של אפשרויות בחירה, שליטה משופרת וגמישות בפיתוח הדור הבא של מרכזי עיבוד נתונים גדולים ומרכזי מיחשוב בסביבת ענן.

במסגרת המהלך, פותחת יבמ את סביבת החומרה והתוכנה של מעבדי Power, ומעמידה אותה לראשונה לרשות מפתחים. במקביל, היא מאפשרת רכישת זכויות שימוש בקניין הרוחני שלה בתחום, תוך הרחבת הסביבה התומכת בפעילות מפתחים וגופים המבקשים לקדם את החדשנות בתחום. ההתאגדות החדשה תעמיד לרשות המפתחים בסביבת Power קוד מקור פתוח של קושחה (Firmware), התוכנה השולטת בפונקציות בסיסיות של השבב. באמצעות המהלך הזה, חברי ההתאגדות יוכלו להציע מגוון גמיש של יכולות התאמה ותפירת יישומים המשולבים במעבד, בדרך ליצירת מבנים חדשים של שרתי חומרה למגוון רחב של עומסי עבודה.

"ההתאגדות החדשה מייצגת את הדור הבא בחדשנות של מרכזי מיחשוב", אמר סטיב מילס, סגן נשיא בכיר בענק הכחול ומנהל קבוצת התוכנה והמערכות של החברה. "צירוף הידע והנכסים שלנו סביב ארכיטקטורת Power, יכול להגדיל את היקף החדשנות בכל התעשייה. מודל הפיתוח השיתופי יאפשר למפתחים לגשת אל מגוון רחב של טכנולוגיות שרת פתוחות. המודל ישנה את אופן התכנון והיישום של חומרה במרכזי עיבוד נתונים".

גלעד שיינר, סגן נשיא לשיווק במלאנוקס, אמר כי "עבודה בקוד מקור פתוח ומאמץ פיתוח קהילתי מהווים מפתח לפלטפורמות מיחשוב חדשניות, ולמתן שירות טוב יותר ליישומים עתירי ביצועים, סביבת Web 2.0 ומיחשוב ענן. נספק את הפתרון היעיל ביותר לתקשורת בין כל ארכיטקטורות המיחשוב והמעבדים, ונביא למשתמשים שלנו את ההחזר הגבוה ביותר על ההשקעה".

בשלב הראשון של שיתוף הפעולה בין חברי ההתאגדות החדשה, יבמ ו-Nvidia ישלבו בין סביבת המעבד הגרפי CUDA וסביבת Power. לדברי סאמיט גופטה, מנכ"ל תחום עסקי Tesla למיחשוב מואץ ב-Nvidia, "הקונסורציום בונה סביבה תומכת משולבת של חומרה, תוכנת מערכת ויישומים ארגוניים. אלה יספקו מערכות מיחשוב רבות עוצמה, מבוססות מעבדים גראפיים שלנו ומעבדים מרכזיים מסדרת Power".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים