אקזיט ישראלי ענק: AOL רכשה את חברת הפרסום בווידיאו Adap.tv תמורת 405 מיליון דולרים

החברה הוקמה ב-2006 על ידי המנכ"ל הנוכחי שלה, אמיר אשכנזי, ומספקת פלטפורמה אחודה לפרסום בווידיאו על פי תוכנית, שמאפשרת תכנון, רכישה ומעקב אחר פרסומות בטלוויזיה ובאינטרנט ● הרכישה תבוצע תמורת 322 מיליון דולרים במזומן ו-85 מיליון במניות של AOL, וסגירת העסקה צפויה להיות ברבעון השלישי

עוד סטארט-אפ ישראלי נכנס לרשימת האקזיטים במיליונים: הפעם מדובר ב-Adap.tv, חברה שעוסקת בתחום הפרסום בווידיאו, שביצעה אקזיט ענק, בסך של 405 מיליון דולרים. הרוכשת היא AOL, שזו לה הרכישה הגדולה ביותר בארבע השנים האחרונות – מאז נכנס טים ארמסטרונג, מנכ"ל ויושב ראש החברה, לתפקידו. 322 מיליון דולרים מסכום הרכישה ישולמו במזומן ו-85 מיליון – במניות של AOL.

לפי הידוע, המשא ומתן בין הצדדים התחיל לפני מעט יותר משנה, ביולי 2012, וכעת הבשיל לכדי חתימה. AOL מקווה לסגור את הרכישה סופית ברבעון השלישי השנה. Adap.tv אמורה להמשיך לתפקד באופן עצמאי גם לאחר הרכישה, לצד חטיבת הווידיאו של הרוכשת.

Adap.tv, שהוקמה ב-2006 ידי אמיר אשכנזי, שמשמש כמנכ"ל שלה, מספקת פלטפורמה אחודה לפרסום בווידיאו, שניתנת להגדרה על פי תוכנית ומאפשרת ללקוחות להשתמש בכלים אוטומטיים לתכנון, רכישה ומעקב אחר פרסומות בטלוויזיה ובאינטרנט. לפי הנתונים שסיפקה AOL, החברה הנרכשת תמכה עד היום ב-26 אלף מערכות פרסום שרצות ביותר מ-9,500 אתרי אינטרנט בעולם.

אחד הדברים החשובים ל-AOL הוא קצב הצמיחה המהיר שהשיגה Adap.tv בשנים האחרונות, עם זינוק של 100% בהכנסות משנה לשנה. גידול זה הושג בזכות אימוץ רחב של הפלטפורמה בידי סוכנויות פרסום ומפיצי מודעות גלובליים, כולל 83 חברות ברשימת Ad Age 100 ו-70 חברות ברשימת comScore 100. מאז הקמתה גייסה Adap.tv כ-48.6 מליון דולרים מגופים כמו קרן ג'מיני ישראל, קרן הון-הסיכון רדפוינט וספארק.

לדברי ארמסטרונג, "AOL היא חברה מובילה בווידיאו מקוון והשילוב שלה עם Adap.tv ייצור את פלטפורמת הווידיאו המובילה בתעשייה. Adap.tv נמצאת במשימה להפוך את הפרסום קל בדיוק כמו מסחר אלקטרוני, ושתי החברות ביחד ישאפו להשיג את החזון הזה באופן אגרסיבי".

אשכנזי העריך, כי "רוב הפרסום הטלוויזיוני על פי תוכנית יבוצע בקרוב בפלטפורמות כמו שלנו. השילוב של AOL עם Adap.tv יאיץ את החזון שלנו להשגת פרסום טלוויזיוני ווידיאו יעיל ואפקטיבי".

יצוין, כי זוהי הרכישה השניה בגודלה של AOL בישראל: לפני 15 שנים היא רכשה את מיראביליס (Mirabilis), יצרנית תוכנת המסרים המידיים הפופולרית לזמנה ICQ. מיראביליס נוסדה בשנת 1996 על ידי ארבעה ישראלים: יאיר גולדפינגר, ספי ויגיסר, אמנון עמיר (בנו של פרופ' דן עמיר) ואריק ורדי. המשקיעים העיקריים בחברה היו איש העסקים יוסי ורדי, אביו של אריק ורדי, דן פרופר וחברת אריסון השקעות. הם הבינו שיש אנשים רבים שמחוברים לאינטרנט וגולשים באמצעות מערכת הפעלה שאינה יוניקס (UNIX), וכי לא קיימת תוכנה שתאפשר חיבור מיידי ביניהם. מה שהיה חסר זה הטכנולוגיה לאיתור ולקישור בין אנשים במערכת ההפעלה חלונות (Windows) של מיקרוסופט (Microsoft). כך עלה הרעיון שהוביל לפיתוח תוכנת ה-ICQ. ב-1998, פחות משנתיים מיום הקמתה, נקנתה מיראביליס על ידי AOL, תמורת סכום של 407 מיליון דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים