ועדת המדע והטכנולוגיה אישרה את יוזמת הרשות לניירות ערך להקמת מערכת הצבעות אינטרנטית בשוק ההון

המהלך, שייצא לדרך לאחר אישור הצעת החוק בכנסת, נועד לעודד בעלי מניות ומחזיקים בתעודות התחייבות מן הציבור לממש את זכויות ההצבעה שלהם באסיפות, ובכך להגביר את מעורבותם בקבלת החלטות ● יו"ר הרשות, פרופ' שמואל האוזר: "המערכת תאפשר למשקיעים בשוק ההון להצביע מכל מקום ובכל שעה באסיפות בעלי מניות בחברות ציבוריות או באסיפות מחזיקי אגרות חוב"

ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת אישרה היום (ד') את טיוטת החוק בעניין הפעלת מערכת הצבעות אלקטרונית, שהוקמה על ידי הרשות לניירות ערך. באמצעות מערכת זו, יוכלו משקיעים בניירות ערך להצביע, באסיפות שבהן הם זכאים לכך, באמצעות האינטרנט. הטיוטה אושרה בקריאה ראשונה בכנסת, ותוכל לצאת לפועל לאחר אישור בקריאה שנייה ושלישית. יצוין, הרשות לניירות ערך השקיעה כ-2.5 מיליון שקלים בהקמת המערכת כשירות למשקיעים בשוק ההון, וכצעד נוסף להגנה על עניינם.

מהלך זה נועד לעודד בעלי מניות ומחזיקים בתעודות התחייבות מן הציבור לממש את זכויות ההצבעה שלהם באסיפות, ועל ידי כך להביא להגברת מעורבותם בקבלת החלטות. נכון להיום, שיעור השתתפות הציבור בקבלת ההחלטות בתאגידים המדווחים, ובכלל זה בחברות הציבוריות, נמוך. הסיבות לכך מגוונות, ובין היתר נוגעות לכך שהליך ההצבעה, הדורש ככלל קבלת אישורי בעלות בניירות הערך מחברי הבורסה, איננו נגיש.

עד כה, בעלי המניות והמחזיקים בתעודות יכלו לעשות זאת באמצעות נוכחות פיזית באסיפות, הצבעה באמצעות מיופה כוח, מסירת כתב הצבעה למזמן האסיפה, שליחתו בדואר רשום או באמצעות פקס. עתה, המערכת הממוחשבת תהווה ערוץ נוח,  נגיש וזמין באופן רציף בכל שעות היממה. אחד היתרונות הבולטים בערוץ זה הוא שאין הוא מצריך קבלת אישור בעלות בנייר ערך מאת חבר הבורסה, שמהווה היום תנאי להשתתפות ולהצבעה באסיפה.

יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה, ח"כ משה גפני, אמר כי "החוק יועיל למשקיעים הקטנים שיוכלו להשתתף בהצבעות תוך אבטחה מוחלטת של פרטיו האישיים של המשקיע. בעידן שבו הטכנולוגיה מתפתחת, נדרשת הגנה על הפרטיות ביתר שאת".

פרופ' שמואל האוזר, יו"ר הרשות לניירות ערך, הודה לגפני על תרומתו הרבה לקידום המהלך, ואמר כי "מערכת ההצבעות תאפשר לראשונה לכל משקיע להצביע מכל מקום ובכל שעה באסיפות בחברות ציבוריות או בחברות אג"ח ויהווה פריצת דרך במעורבות הציבור בשוק ההון. הקמת מערכת ההצבעות האינטרנטית תחזק את כוחם של בעלי מניות המיעוט, לצד הגופים המוסדיים, להשפיע על ההחלטות המובאות לאישור האסיפות הכלליות – ובמיוחד בכל הנוגע לעסקאות עם בעלי שליטה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים