הערכה: חברות האינטגרציה נסחרות בהערכת חסר, ושערי מניותיהן עלו יותר מהמדד הכללי בבורסה

לקראת פרסום התוצאות של ששת האינטגרטורים הגדולים בשוק עולה שהשווי של חמישה מהם נמוך ממחזור המכירות ● עם זאת, מטריקס היא החברה היחידה מביניהן עם שווי שוק של יותר ממיליארד שקלים ● כל שש החברות רשמו מאז תחילת השנה עליות דו ספרתיות, מה שלדברי אורי גרינפלד, הכלכלן הראשי של פסגות, מעיד שהמשקיעים מעריכים שהן נסחרות הרבה מתחת לערכן הריאלי

שווי השוק של חמישה מתוך ששת האינטגרטורים הגדולים בשוק נמוך ממחזורי המכירות. החברה יוצאת הדופן היא חילן טק, ששווי השוק שלה גדול ממחזור המכירות בכמעט 50%. המספרים הגדולים ביותר בשוק – הן מבחינת שווי והן מבחינת מחזור מכירות – הם של מטריקס.

יצוין, כי שווי השוק מחושב לפי שער המנייה של החברה כפול מספר המניות שלה, ולפיכך הוא משקף את האמון וההערכה של המשקיעים בחברה. השווי הוא פונקציה של הרווחיות, שאינה קשורה ישירות להיקף המכירות.

נראה שהמשקיעים בחילן טק מעריכים אותה מאוד, שכן שווי השוק שלה ביום ב' השבוע היה גבוה ב-42.38% ממחזור המכירות ב-2012 ועמד על 556 מיליון שקלים לעומת 390.5 מיליון. שווי השוק ומחזור המכירות הגבוהים ביותר מבין שש החברות הם אלה של מטריקס: 1.102 מיליארד שקלים ו-1.76 מיליארד, בהתאמה. לעומת זאת, השווי של כמה חברות אחרות נמוך הרבה יותר ממחזור המכירות: טלדור רשמה שווי שוק של 99.1 מיליון שקלים בהשוואה למחזור מכירות של 839.8 מיליון. מלם-תים השיגה שווי של 118.5 מיליון שקלים אל מול מכירות בהיקף של 1.755 מיליארד. ב-א.מ.ת מיחשוב, הנתונים הם 118.5 מיליון שקלים לעומת 568 מיליון, בהתאמה. One1 רשמה שווי של 435.2 מיליון שקלים בהשוואה למכירות של 1.1 מיליארד.

אורי גרינפלד, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות פסגות, אמר לאנשים ומחשבים, כי "שער המנייה של החברה, ולפיכך שווי השוק, משקף את הערכת השוק לגבי הרווחיות שלה ברבעונים הקרובים, כלומר – הדיווידנד שבעלי המניות צפויים לקבל". ואמנם, הרווחיות של חברות כמו טלדור ומלם-תים נמוכה, מה שמסביר מדוע שווי השוק של מטריקס גדול כמעט פי תשעה מזה של מלם-תים, על אף שהמכירות השנתיות של שתיהן ב-2012 היו כמעט זהות.

הדבר בא לידי ביטוי גם ביחס מחיר המנייה חלקי הרווח הנקי שלה P/E. מכפלת הרווח P/E הגבוהה ביותר היא של טלדור – 13.55, כשאחריה מטריקס עם 12.92, חילן טק עם 12.02, מלם תים – 10.23, המכפלה של One1 היא One1 ו-א.מ.ת מיחשוב סוגרת את הרשימה עם מכפלה של 8.11. עם זאת, מדובר בפערים נמוכים הרבה יותר מאלה שבין שווי השוק של החברות, מאחר שהמכפלה משקפת את השווי הריאלי ביחס לרווח למנייה.

נתון מעניין נוסף מראה שמאז התחלת השנה ועד ליום ב' עלו שערי המניות של ששת האינטגרטורים בשערים דו ספרתיים, על אף שמדד הבלו-טק עלה ב-2.8% בלבד. שער המניות של מטריקס צמח מאז תחילת ינואר ב-17.83%, של חילן טק – ב-27.84%, המנייה של טלדור זינקה ב-37.03%, מלם-תים קפצה ב-38.52%, השער של מניית One1 צמח ב-44.81% והמניות של א.מ.ת מיחשוב השיגו מאז תחילת השנה את העלייה הגדולה ביותר – 49.87%.

לדברי גרינפלד, "העליות הללו משקפות את הערכות המשקיעים ששערי המניות הללו נסחרו הרבה מתחת לערכן הריאלי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים