משרד הביטחון וצה"ל יעלו מערכת IT לבקרת היסעים בפרויקט במיליוני שקלים
הפרויקט כולל הטמעת מודול ניהול קשרי ספקים במערכת ה-ERP של סאפ במשרד הביטחון ובשדרוג מערכת ההובלה בצה"ל, המבוססת על מחשב מרכזי, ויצירת פיתוחים, התאמות וממשקים בין שתי המערכות ● לדברי עמי הרינג, מנמ"ר משרד הביטחון, "הפרויקט מושתת על מיחשוב מלא של תהליך התובלה - מהבקשה לנסיעה ועד לתשלום עבורה, ויביא להידוק הבקרה על חברות תובלה אזרחיות, מניעת נסיעות מיותרות ותשלומים מדויקים בגין הנסיעות"
מערך ה-IT של משרד הביטחון ומרכז התובלה של צה"ל יעלו בקרוב מערכת מיחשוב חדשה לניהול ולבקרת ההיסעים בשני הגופים – כך נודע לאנשים ומחשבים. הפרויקט נמשך כשנתיים והיקפו הכספי לא נמסר לפרסום, אולם לאנשים ומחשבים נודע, כי הוא עומד על מיליוני שקלים בודדים.
שם מערכת ה-IT לבקרת ההיסעים הוא "נתיבים". מדובר במערכת המפקחת על כלל אלפי ההיסעים של חיילים בצבא, בעלות שנתית כוללת של מאות מיליוני שקלים. גורמים במשרד הביטחון העריכו, כי הטמעת המערכת תניב חיסכון כספי של כ-10% מכלל העלויות, משמע – 40-50 מיליון שקלים מדי שנה.
בהיבט הטכנולוגי, מדובר בהטמעת מודול ניהול קשרי ספקים במערכת ה-ERP של סאפ (SAP) במשרד הביטחון ובשדרוג מערכת ההובלה בצה"ל, המבוססת על מחשב מרכזי (MF), ויצירת פיתוחים, התאמות וממשקים בין שתי המערכות.
על בסיס המודול, SAP-supplier-relationship-management-SRM, נערכו פיתוחים המשותפים לאגף התיקשוב במשרד הביטחון וליחידת מצפ"ן שבלוט"ם באגף התיקשוב של הצבא. הפיתוחים יוטמעו אצל הלקוחות: חטיבת תובלה באמו"ן שבמשרד הביטחון, חטיבת צמ"ה באגף הנדסה ובינוי ומרכז תובלה בצה"ל, ואגפים במשרד הביטחון המבצעים היסעים עבור לקוחות ועובדי המשרד.
סיום הפרויקט, שכאמור, יעלה לאוויר בשבועות הקרובים, יביא לכך שהשיטה שהייתה נהוגה במשך שנים רבות, לפיה קצין נהג לחתום על טופס הנסיעה לנהגים ואלה היו ממלאים בעצמם את יתר פרטי הנסיעה, תיפסק. כך, תימנע מהנהגים ומחברות התובלה היכולת לרשום נתיבים או מרחקים שלא בוצעו בפועל.
"המטרות: הידוק הפיקוח וחיסכון כספי"
עמי הרינג, סמנכ"ל וראש אגף תיקשוב וניהול מערכות מידע במשרד הביטחון, אמר לאנשים ומחשבים, כי "הפרויקט מושתת על מיחשוב מלא של תהליך התובלה, החל משלב הבקשה לנסיעה ועד לתשלום עבור הנסיעה. הוא יביא להידוק הבקרה על חברות תובלה אזרחיות, מניעת נסיעות מיותרות ותשלומים מדויקים בגין הנסיעות"
הרינג ציין, כי בכל אחד מאלפי האוטובוסים והמשאיות העובדים מול צה"ל הותקנו GPS וקורא "שפתיים", משמע – קורא כרטיסים. כלל נתוני הנסיעה יוזנו בתחילתה ובסופה למערכת ה-SRM, קצין המאשר את הנסיעה יעביר בשני המועדים הללו את הכרטיס שלו וההצלבה בין מה שנרשם למה שתועד בשטח – היא שתביא להידוק הבקרה ולמניעת חריגים פוטנציאליים. "נבדוק את הנתונים ונצליב אותם עם הזמנת הנסיעה המקורית, ובהתאם נביא להצפה של החריגות בקלות ובמהירות", אמר.
הוא הוסיף, כי "נביא להגברת השקיפות ולצמצום החריגות. החריגות יתוחקרו לעומק במרכז תובלה. כמו כן, הפרויקט יניב חיסכון משמעותי והידוק הבקרה בכלל היסעי צה"ל".
מערכת כנראה מדהימה אבל טעות במספר הטלפון המפורסם בויזות מפנה את כל הנהגים אליי למשרד ולי אין שום קשר להסעים ולמהב"ט !!! איך לעזאזל פותרים את הבעיה הזו ??? הסובל מזה 4 חודשים...
בדיוק ההיפך קרה יש פרצות רבות נא טיפולכם
בזבוז משווע של כספי ציבור תפטרו 30% מכ"א במשרד הביטחון ואף אחד לא ירגיש כלום
יפה מאד וחשוב מאד.